Jump to content

lage ny bakvegg på summerdream

frustrert

Recommended Posts

hei. ønsker noen tips på hvordan lage/støpe ny bakvegg på min summerdreamm 28fb. samt tips hvordan lage ny dørk ute. tenkte å støpe en ny bakvegg og ny dørk ute, har sett bilder av det en gang, men husker ikke hvor. har ikke veldig mye erfaring med å støpe. og da er alle tips veldig gode. tenkte å bruke finer som utgangspungt og bake det inn med duk og poliester. men åssen sitter dette på fineren?. kan dette bare flakke av.. tenkte også på å lage skyvedør i stedet for den gamle døra.noen tips?

Finer er å rekne som godt nok i mine øyne, det vil ikke flake av vist fineren er tørr når du legger på duk å polyerster.

Tidligere lakert finer er ikke å anbefalle.Legg gjerne minst 2 lag duk, å sparkle slipe og lakke til slutt, på dør ville jeg brukt minst 4 lag glassfiber. Avrunding av kanter er viktigt, plastre på begge sider. ved innvendig hjørne burde det sparkles en jevn å fin overgang, med radius som på en fem kroner, sånn omtrent. Det er viktig å mette glassfiberen med polyester, å rulle ut all luft med alminiums rulle. Bruk hansker,gassmaske og briller under arbeidet. Å bruke sandvits er vel å bra, men vil sansynlig koste mer penger.

Lykke til :)

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Jeg har laget ny bakvegg på min Halco, da den gamleveggen av tre var i dårlig stand. Bakte inn kryssfiner med polyester og duk på begge sider. Støpte veggen på en "form" av respatex 6 mm. Fikk tips etterpå at jeg burde hatt 12 mm respatex plater. Skjøtene ble ikke helt gode og dermed ble det vel mye etterarbeid selv om skjøtene ble sparklet.

Platene ble vokset og så ble gelcoat lagt på og videre 2 lag duk og polyester. Kryssfiner ble smurt med polyester før den ble lagt oppå. Her er det best å bruke litt vekt på kryssfineren så den ikke skal vri seg og slippe. Når den var herdet ble det 2 lag duk med polyester og veggen var nesten klar for montering. det er lurt å ikke gå helt ut til kantene med krysfineren, da blir den helt innbakt. Bare pass på å unngå at det blir noen skarpe kanter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...