Jump to content

Hvilke modeller av Askeladden hadde skrogproblemer (prod.feil)?

SveinHa

Recommended Posts

Er på jakt etter skjærgårdsjeep til hytta og de mest aktuelle er Askeladden 475-505 fra rundt 1995. Vet der var en del av Askeladden som hadde et eller annet problem, tror det var noe med innerlineren som løsnet/sprakk eller noe slikt og mange fikk reparert dette på garantien men hvilke modeller og tidsrom var dette? Hva skjedde og hvordan kan en se om en slik skalde ikke er reparert?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Har ikke hørt om noe spes med de modellene du nevner, men alvorlig delaminering/ sprekker i akterspeilet gjalt hvertfall 635 WA/ Freestyle. Vet ikke i hvilken tidsperiode.

Mvh. SAP

Har fått rede på at i alle fall 485 midt/sent på 90-tallet hadde problemer med innerlineren.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.