Ole Olsen Startet 17.Mai.2010 Del på Facebook Startet 17.Mai.2010 Heisan på min Bedford diesel har jeg en kabel eller er vel egentlig en wier som er avkappet. Når jeg skrur opp det som står i motoren, er det en dings inni denne som står i et spor nede i motoren slik at denne går rundt. Lurer litt på om dette kan være uttak for "turteller" eller noe som viser omdreiningene på motoren ?? har satt en rute rundt det jeg lurer på. Wieren som kommer opp fra denne er kappet like ved der den forsvinner bak starteren Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Kan være uttak for mekanisk turteller Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ole Olsen Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 hmmmm.....hva menes med det Bartesam??? Å hvor er turtellerne til vanlig montert? Virkelig unnskylde min uvitenhet, men er helt grøn på dieselmotorer.. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 En mekanisk turteller virker på samme måte som et speedometer som er drevet med wire. Problemet er at du trenger en såppas lang wire at den rekker helt fram til styreposisjon fra motor uten at bøyene på strømpa blir for krappe Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ole Olsen Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 men hva er på nyere motorer, å går det å få en vanlig turteller på en slik motor ?? Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Du kan kopple den inn på dynamoen, men det er ikke alle turtellere som er beregnet for dette. Sjekk derfor hvilken type turteller du har, og om du har en W-tilkoppling på dynamoen. Jeg har en Faria turteller mener jeg den heter, denne kan kopples til dynamoen, den er noen år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 i skrivende stund har jeg ikke noe dynamo til motoren, men denne blir kjøpt snarest. Instrumenter til denne har jeg heller ikke, så disse blir også helt nye. Da blir da spøtsmålet......skal jeg likavell sikte etter en dynamo som man kan koble turteller til?????.....eller finnes det ikke nyere instrumenter som bruker denne tilkoblingen ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Glem dette uttaket, og skaff deg en dynamo med "W" uttak! Da kan du kjøpe en rimelig, standard turteller, i stedet for å lete etter en gammel mekanisk i ukjent stand... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bartesam Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Skal du få fart på turtelleren fra dette uttaket, så må du finne turtelleren som satt i den bilen denne motoren var montert i en gang i tiden. Alle turtellere nå er enten W styrt fra dynamo eller via en egen induktiv giver. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ole Olsen Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 ok...da går jeg for en W styrt dynamo. Regner med det går å sette inn en bolt i hullet etter den gamle, bare det blir tett rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.