Jump to content

Trenger tips til reiserute Struer (DK) - Horten (NO)


Bjørn Kenneth

Recommended Posts

Jeg ligger i Struer med min Granada 24 som jeg akter å seile nordover med ganske så snart. Planen er å havne i Horten.

 

Jeg har omtrent ingen seilerfaring, men tenker at denne turen vil gi meg masse erfaring og vil da også ta alt i et bedagelig tempo samt kun seile dag!

 

Min plan er å seile Limfjorden opp og ut ved den østlige innseilingen av Limfjorden, videre langs svenskekysten og derfra til Horten - men, kunne godt tatt med meg noen gode ruter og tips.

 

Hvis det er andre ting som er vesentlig på en slik tur tar jeg gjerne i mot tips om det også!

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Er det virkelig ingen som kan hjelpe til på denne?? Må jo være noen som kan gi meg noen ruter på deler av turen i alle fall! Opplever jo at det er mange som seiler på svenskekysten og i området jeg skal i Norge!

Link to post
Share on other sites

Hei Bjørn Kenneth

 

her har du lite tips på havner i Limfjorden

http://www.sejlerens.com/?region=1003

 

og her er tips på havner i Bohuslän

 

http://www.archipela...ST/GASTHAMN.HTM

 

 

ettersom du skriver att du ikke har så stor seilerfaring....

 

les kartet nøye fra Løgstør til Hals, det er grunnt utenfør leden der , på sine stellen....

 

Fra Hals har du någre småhavner på Jyllands østside opp til Fredrikshavn eller Sæby(straks syd, er ikke med på ovanstående kart, men en fin by)

...derfra skulle jeg gått til Læsø enten Vesterø eller Østerby....

 

fra Ø-by har du ikke så langt til Gbg's sødre skjærgård...og derfra seiler du innaskjærs nesten hele vegen opp til Horten ! (og har masser av havner o vælje mellom)

 

er det fin væder så kan du gå fra Sæby/Fredrikshavn rett på Marstrand ca 40-50M en dags seilingsmiley.gif

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...