Bjørn Kenneth Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Jeg ligger i Struer med min Granada 24 som jeg akter å seile nordover med ganske så snart. Planen er å havne i Horten. Jeg har omtrent ingen seilerfaring, men tenker at denne turen vil gi meg masse erfaring og vil da også ta alt i et bedagelig tempo samt kun seile dag! Min plan er å seile Limfjorden opp og ut ved den østlige innseilingen av Limfjorden, videre langs svenskekysten og derfra til Horten - men, kunne godt tatt med meg noen gode ruter og tips. Hvis det er andre ting som er vesentlig på en slik tur tar jeg gjerne i mot tips om det også! På forhånd takk! Quote Bloggen min! | Mitt store gründerprosjekt: Norges største håndballmagasin på nett | Ferie i London Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Kenneth Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Er det virkelig ingen som kan hjelpe til på denne?? Må jo være noen som kan gi meg noen ruter på deler av turen i alle fall! Opplever jo at det er mange som seiler på svenskekysten og i området jeg skal i Norge! Quote Bloggen min! | Mitt store gründerprosjekt: Norges største håndballmagasin på nett | Ferie i London Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Hei Bjørn Kenneth her har du lite tips på havner i Limfjorden http://www.sejlerens.com/?region=1003 og her er tips på havner i Bohuslän http://www.archipela...ST/GASTHAMN.HTM ettersom du skriver att du ikke har så stor seilerfaring.... les kartet nøye fra Løgstør til Hals, det er grunnt utenfør leden der , på sine stellen.... Fra Hals har du någre småhavner på Jyllands østside opp til Fredrikshavn eller Sæby(straks syd, er ikke med på ovanstående kart, men en fin by) ...derfra skulle jeg gått til Læsø enten Vesterø eller Østerby.... fra Ø-by har du ikke så langt til Gbg's sødre skjærgård...og derfra seiler du innaskjærs nesten hele vegen opp til Horten ! (og har masser av havner o vælje mellom) er det fin væder så kan du gå fra Sæby/Fredrikshavn rett på Marstrand ca 40-50M en dags seiling Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts