Smiley Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Forsøkte meg på å koble den nyinnkjøpte Tohatsu`n og Ultraflex`n til ungene i helga, men noe gikk galt. Gassen fikk omvendt funksjon da Ultraflex`n skyver ut kabel ved pådrag, mens Tohatsu`n vil at gasspaken skal trekkes. Er det bare jeg som har koblet kabel til feil punkt i kontrollboksen, eller er det vanlig at pådrag = skyv med kabel. Har jo koblet slike "hundrevis" av ganger før, men da har det vært originalbokser, og ikke universalbokser som Ultraflex. Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
andersm Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 hei, litt usikker på om det hjelper, men her er en tråd fra den gang jeg "snudde gassen" på min Ultraflex kontroller. 40676-ultraflex-b47-snu-gassen - anders m. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 Takk for svar! Jeg glemte jo i farta å nevne at det er en 1-spaks kontroll det er snakk om. Min kontroll har da et "hjul" innvendig. Med motoren i fri er da kabelen festet nærmest fronten av boksen. Ved girisettelse (var det et ord?) dreies hjulet, og kabelen blir skjøvet ut. Mao. skulle min kabel ved null gasspådrag vært festet i bakre del av hjulet. Har lett på nettet etter bilder av kontrollen innvendig, men ikke funnet noe. Problemet er jo at jeg er hjemme og kontrollen på hytta så jeg får ikke kikket på den "live" før til helga...... Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts