Jump to content

Seilmakeren doublehanded 2010 pollen

Sun Flyer

Bare 4 båter med Bp-medlemmer i år, men..  

55 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Artig å lese at Sun Flyer mener de tapte på å gå Nyleia, vi føler vi tapte på å gå ut. 8 fot større båt ville nok gjort seg i stampesjøen, men snakket med Storm som mener de gikk godt på utsiden pga at de gikk innen for holmer og skjær der det var mulig, der er det mye mindre strøm og bølger. Vi vurderte ikke å rote oss for nært land... vi har mye å lære, men flott tur...

Håper ellers det blir gjort noe med slutten, i fjor brukte vi 46 timer i år 44, det er j... lenge og de som kommer inn etter 30 timer vet jo ikke hvordan det er å seile den "lange versjonen":)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Ja det var nok på vestsiden av bømlo men nærme land som var tingen. Vi hadde fryktelig motstrøm utaskjærs men den var like hard inn bømlafjorden. En av grunnene til at vi ikke valgte å krysse mellom holmene på utsiden av bømlo var at det er veldig ukjent farvann for meg. Vi har ikke plotter i cockpit og jeg har "gåpågrunn-skrekk". Er sikker på at jeanneauen vår tåler lite av slikt. Noen av gutta er jo rå på å våge å gå nærme land. Det kan jeg òg være, men kun når jeg er veldig sikker på meg selv. Her er f.eks nicoline som finner medstrøm langs land: elan410_2010dbl.jpg

Ikke helt min greie...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Helt på linje der, nært land for å spare tid er ikke noen for mill investeringen min, da får det heller ta litt lengre tid:) Hansen er også solid bygget, men båter med kjølen rett i skroget er ikke lagd for å gå på grunn uansett merke... Dyrt blir det for uansett og du får usikkerheten om noe usynlig har skjedd i ettertid... ting kan jo se bra ut og så vil det iallefall ligget i mitt bakhode at det KAN være noe likevel...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...