heim Startet 18.Mai.2010 Del på Facebook Startet 18.Mai.2010 Båten min har ligget ute i vinter, og jeg har egentlig ikke tenkt å gi den noe understellsbehandling før jeg tar den opp i høst. Men jeg tenker det kan være lurt å ta den opp og sjekke anode og at sjøvannsinntak er OK. Og da er det kanskje lurt å gi den en omgang med høyttrykkspyleren i samme rennet. Kanskje det kan gi en kvart knop ekstra og litt mindre dieselforbruk. Men så sier en båtnabo at hvis jeg høyttrykkspyler, så forsvinner bunnstoffet, og da må jeg regne med at det gror som en østersfarm. Så spørsmålet går til alle kompetente der ute: Bør jeg spyle, eller er det kanskje vel så lurt å ta en runde med piasavakost? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Det kommer an på bunnstoffet. Har du hardt eller selvpolerende? Så hvilket merke; Hempel forsvinner lettere enn Jotun og Seajet. Så kommer det an på hvor "hardt" du spyler. Om du er litt forsiktig, så går det bra. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
heim Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Det er selvpolerende Jotun Nonstop på båten, påført i fjor vår. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Da bør du spyle forsiktig eller spandere et tynt strøk til. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Ville børstet med en stiv børste og så spylt med vanlig hageslange Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.