Robinja Startet 18.Mai.2010 Del på Facebook Startet 18.Mai.2010 hei! jeg har nylig kjøpt meg en 1995 yamaha 30hk som jeg idag startet for første gang. tok litt tid med en del forsøk men til slutt startet den . men problemet er altså at den ikke stopper når jeg skrur av tenningen, jeg kvælte den altså med choken når jeg skulle stoppe den. noen som har noen fornuftige tanker om hvorfor den ikke stopper vil jeg sette stor pris på det! . takker på forhånd for alle svar. mvh. Robin Sitér dette innlegget Link to post
Robinja Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 hopp. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Har du tenningslås til denne motoren? Hvis så, er det kanskje den som er synderen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Robinja Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Har du tenningslås til denne motoren? ja på kontrollboksen er det nøkkel inngang til elstart og en dødmannsknapp, men setter nøkkel i "off-posisjon" og drar ut dødmannsknappen men motor durer og går i vei . Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Sjekk ut den boksen du. Dødmannsknappen skal i alle fall stoppe motoren, og tenningslåsen oxo. Dette er viktig å få fikset Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Robinja Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 helt klart viktig ja! . er vel ikkeno særlig å drive å kvele motorn hver gang man vil at den skal stoppe. så du mener det er noe gærent med kontrollboksen? alt annet med den funker (altså el start, choke,) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Virker som det er et eller annet med den boksen... Få noen til å feilsøke på den. Kanskje dødmannsknappen er lasket over inni boksen for å slippe den sikkerheten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Snekker'n Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Har du en dødmannsknapp på motoren også? I så fall overstyres vel denne av kontrollboksen? Er det mulig å koble bort kontrollboksen og teste med bare motoren? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Robinja Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Har du en dødmannsknapp på motoren også? I så fall overstyres vel denne av kontrollboksen? Er det mulig å koble bort kontrollboksen og teste med bare motoren? nei, er faktisk ingen måte å skru av tenningen uten kontrollboksen. ikke som jeg vet om hvertfall, må i så fall være noe inni motoren med no ledninger. er ikke en dødmannsknapp eller lignende utapå hvertfall . Sitér dette innlegget Link to post
banjogutt Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 test den hvite ledningen som går fra cdi-boksen. garantert brudd i den! Sitér dette innlegget Link to post
Robinja Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 test den hvite ledningen som går fra cdi-boksen. garantert brudd i den! sjekket.. null brudd Sitér dette innlegget Link to post
Robinja Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 vil bare legge til en ting jeg fant ut i dag. den lille bryteren på kontrollboksen (altså choken) når den vippes opp så kommer det et klikk ifra motoren (sånn skal det jo være) men hvis jeg ikke vrir nøkkelen i tenning så kommer det ikke noe klikk når jeg vipper den opp. dette tyder vel på at det ikke er noe gærent med kontrollboksen? Sitér dette innlegget Link to post
Vallorean Svart 28.April.2021 Del på Facebook Svart 28.April.2021 Slet med akkurat samme problem på min 30hk yamaha. Hos meg viste det seg å være bittebittelitt korrosjon på de 7 pinnene i connectoren mellom kontrollboksen og motoren. En bomullspinne og noen dråper eddik gjorde susen. Vet at jeg reagerer på eldgammel tråd her, men den dukker fremdeles opp på Google, kanskje noen blir hjulpet av det :) God kveld alle sammen, og takk for dette forumet som har svar på alt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.