Angvik1 Startet 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2010 Hei. Endelig var båten klar til å settes på sjøen, men fant ut da jeg startet opp at den ikkje kjølte. Lot den gå helt til den var skikkelig varm, men ville fortsatt ikke kjøle. Tok av den undervannshuset og sjekket impeller, men den var helt fin. Rengjore også undervannshuset. Men det jeg ikke skjønner, er at det kommer luft ut av hullet, men ikke noe kjølevann? Håper noen vet noe om dette, da jeg begynner å bli veeeeeldig ivrig på å sjøsette skuta..! Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
beatemo Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 (redigert) regner med du har sjekket at slanger , feks den fra blokka til utløpet ikke er tett hender jo det legger seg noe drit der som må blåses ut. (er vel kanskje best å ikke kjøre den så varm så lenge det er fare for at den ikke kjøler) Redigert 18.Mai.2010 av beatemo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Angvik1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 I og med at det kommer luft, regner jeg med at det ikke er tett. Grunnnen til at jeg kjørte den varm, var for å se om kjølinga var termomat-styrt, noe den ikke var. Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
beatemo Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 I og med at det kommer luft, regner jeg med at det ikke er tett. Grunnnen til at jeg kjørte den varm, var for å se om kjølinga var termomat-styrt, noe den ikke var. Jeg innbiller meg at du kan merke luft selvom det er for tett for vannet å sirkulere , er veldig ofte i den kneika mellom blokk og avløp det leirer seg. VEt du at det kommer vann inn i det hele tatt da? sjekket innsuget? Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Suzuki dt 30 har termostat i følge mine papirer. Har selv en 2006 modell. Husk den har 4 (!) utløp for kjølevann; i eksosen i propellen, i forkant rett over kavitasjonsplata, like under deksellås i bakkant og pilotstråle. Har du ikke pilotstråle er det ikke trykk etter pumpen. Sjekk uttaket fra pumpen. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Angvik1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Renset og vasket innsuget og hele undervannshuset ista, så vet at det kommer vann inn. Er også ganske bra trykk på lufta som kommer ut, så jeg syns det er merkelig om det er tett. Men må vel prøve å blåse og eventuelt rense slangen oppe ved utløpet. Kan være at det er tett selv om det kommer luft.. Takk for tipset! Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
Angvik1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Tranen2---kommer kjølevann ut ifra alle bortsett fra pilotstrålen. Tenkte å åpne opp og se på pumpa ista, men lot være. Kanskje jeg burde gjort det.. Er en 2005 modell jeg har. Vet ikke om den er termostatstyrt, men regner da med det siden 2006 modellen er det.. Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
Tranen2 Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Nei, nei, nei - ikke skru mere på pumpen! Alt er i orden om det kun er pilotstrålen som mangler!! Det er irr/saltavleiringer som har tettet pilotstrålehullet. Skru av nedre deksel, ta ut slange og gjør den rein. Eller enda enklere; skaff deg en tynn plastslange og blås inn i pilotsrålehuller når motoern ikke går. Start opp og gjenta "behandlingen". Tilslutt forsvinner plakket gjennom de største utkastene. Hadde samme problem med min nå i vår. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.