Jump to content

VP AQ170A, vann i olja


prelude

Recommended Posts

Kom ett tips på en tråd om B20, hvor flere mente at den kan lekke gjennom impellerpumpen og inn i motoren. Dette fordi impelleren er montert på kamakselen og denne motoren har underliggende kam. B30 er samme motor som B20, bare med to sylindre mer.

 

Forøvrig har jeg oljekjøler til AQ170C og en rekke andre deler til samme motor som kan selges rimelig, men jeg ville sjekket ut dette med impellerpumpehuset først.

Link to post
Share on other sites

Det er vell greit å trykkteste denne oljekjøleren? da får du svar på om den lekker :)

 

Enkel måte med lite utstyr er å tette gjen ene hullet, fylle den med vann, sett en ventil fra sykkel eller bilslange over andre enden og pump litt trykk med en pumpe.

 

Ellers kan du kjøpe billig manometer for måling av bensintrykk på biltema, komplette sett for trykktesting av motorer, kjøleannlegg m.m selges også men noe dyrere.

Link to post
Share on other sites

Sjekk oljekjøleren om den er tett først.

Skal du ha en brukt en så kontakt meg på IM, så kan vi evt. ta ting derifra.

Meg bekjent er det ikke mye forskjeller på 170A til 170D. Mest hk og årene de ble produsert.

 

Lykke til uansett hva du finner ut. Hvis det er om impellerpumphuset, skyldtes det vistnok noen o-ringer som ble utette, husker jeg riktig i fra den andre tråden,

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...