prelude Startet 19.Mai.2010 Del på Facebook Startet 19.Mai.2010 Har en AQ 170 som det kommer vann i olja. Hadde oppe motoren i vinter og planslipte toppen, nye pakninger, osv. Er det noen som har noen tips? Lurer på om det kan være oljekjøleren som er lekk da motoren sto med saltvann lenge hos forrige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Oljekjøleren er ikke noe dårlig tips. Sitér dette innlegget Link to post
mr.know.it Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 vis du hadde oppe motoren og skiftet alle pakninger og er sikker på at dei ikke er skadet så ville jeg skjekket oljekjøleren og uansett ville jeg ha skrud opp kjøleren og gjort den skikkelig rein og skiftet o-ringane i begge ender. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Kom ett tips på en tråd om B20, hvor flere mente at den kan lekke gjennom impellerpumpen og inn i motoren. Dette fordi impelleren er montert på kamakselen og denne motoren har underliggende kam. B30 er samme motor som B20, bare med to sylindre mer. Forøvrig har jeg oljekjøler til AQ170C og en rekke andre deler til samme motor som kan selges rimelig, men jeg ville sjekket ut dette med impellerpumpehuset først. Sitér dette innlegget Link to post
prelude Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Takk for tipset, skal sjekke impellerpumpa i morgen. Motoren min er en 170a, Vet ikke om det er noen forskjell på kjøleren fra 170c? Event pris er det på den kjøleren du har? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Det er vell greit å trykkteste denne oljekjøleren? da får du svar på om den lekker :) Enkel måte med lite utstyr er å tette gjen ene hullet, fylle den med vann, sett en ventil fra sykkel eller bilslange over andre enden og pump litt trykk med en pumpe. Ellers kan du kjøpe billig manometer for måling av bensintrykk på biltema, komplette sett for trykktesting av motorer, kjøleannlegg m.m selges også men noe dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Sjekk oljekjøleren om den er tett først. Skal du ha en brukt en så kontakt meg på IM, så kan vi evt. ta ting derifra. Meg bekjent er det ikke mye forskjeller på 170A til 170D. Mest hk og årene de ble produsert. Lykke til uansett hva du finner ut. Hvis det er om impellerpumphuset, skyldtes det vistnok noen o-ringer som ble utette, husker jeg riktig i fra den andre tråden, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.