Thosui Startet 21.Mai.2010 Del på Facebook Startet 21.Mai.2010 Hallo, jeg er i gang med å kjøpe en Selco 14fot. Jeg skal også ha en kraftig motor som får den til å gå litt. lurer på om suzuki 65HK -92mod blir for stort/tung? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 mine erfaringer er at det er helt unødvendig med det. du vil mest sannsynelig fly over halv gass og det er ustyrlig. samt du må legge mye ballast baugen da den vil ta inn vann bak. håper at ikke hurtigbåten kjører forbi. jeg har hatt en 86mod mariner 40hk 2T på min selco 13. det gikk noe vannvittig fort. målte det aldrig men det var ikke noe kjøre egenskaper med den farten. 50 \ 60kg er ikke mer en det akkruat går heller med tanke på vekt på hekken. men lykke til :) jeg tror du vil ha mye mer glede av en 35 \ 40hk :) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 Bruttern har en 40hk Suzuki på sin Selco 14. Gjør vel 25 knuter eller noe slikt. Går litt tungt og lavt i vannet med en sånn motor. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Thosui Svart 21.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 (redigert) Ja ok. For det jeg vil oppnå er vel en fart på rundt 35knop. men da må jeg kanskje ty til større båt og da ? med tanke på kjøreegenskaper til en båt med stor motor. også vil jeg ha mulighet for vannski/tube men som fortsatt kan gå relativt fort. Tips til type båt og motor ?:) Redigert 21.Mai.2010 av Thosui (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 klokket inn min Selco 13 med en Yamaha 30hk til 55km/t på GPS, det er vel ca 30knopp. Da var vi to i båten. Båten ser ikke ut under, men det er et annet prosjekt som jeg måtte hive meg på, da båten var lekk som en sil i dobbelbunnen.Hadde sikkert 20l vann i båten da jeg dro den opp på land. Men etter opppussingen under er ferdig med ny glassfiber, primer, lakk og mange lag primer igjen, og så bunnsmurning. Samt en litt større propell, tror jeg at den skal bryte 35knopp. :-) JEg føler i allefall at 30hk er rett for meg og båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.