Jump to content

87 Evinrude 70hk, mistet gnist

ms bunnslam

Recommended Posts

Hei sliter fortsatt med min Evinrude....har mistet gnisten,hva kan det vær...dødmannsknappen?eller kan strøm fra svinghjule bare bli borte helt plutselig?må sjekke den med måle intrument i morgen...eller er jeg helt på bærtur nå???? :confused:

Var dette den som hadde vert under vann, og så på verksted?

Du har ikkje vurdert å ta kontakt med verkstedet? de har i så fall ikkje renset og konservert nok kanskje?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hei sliter fortsatt med min Evinrude....har mistet gnisten,hva kan det vær...dødmannsknappen?eller kan strøm fra svinghjule bare bli borte helt plutselig?må sjekke den med måle intrument i morgen...eller er jeg helt på bærtur nå???? :confused:

hei, har litt erfaring med Evinrude og Johnson,

det kan være dødmansknappen så prøv og mål den..

eller det kan være strømcoilen som er deffekt, noe som er ganske vanlig på de motorene..er det den eller de, kan være 2 stk eller mere, så kan du prøve og få tak i brukte men det er vanskelig og ikke sikkert det lønner seg da man vet aldri når de ryker..

lykke til..

mvh: Senja.

Ta av den store røde koblinga under motordekslet, tyv koble plusen på startrelle se om du har gnist nå 1: gnist nå = feil i kontrollboks 2: ikke gnist nå defekt jording på powerpac eller defekt powerpac.

Bernt

Nei denne har ikke vært under så vidt jeg vet,men har byttet topp og toppakning for en dag siden,fikk start i dag,men stoppet den....for og gjør noe annet i båten,skulle starte den igjen og da ville den ikke....har en mistanke om dødmannsknapen egentilg....gikk tom for strøm på batteriet,så for gjør et forsøk imorgen...takk for tips :cheers_wine:

Edited by ms bunnslam (see edit history)