Jump to content

Prisvurdering princess 32 fra 1974

princess32

Recommended Posts

Lurer på å selge min P 32.

Ser på Finn at de ligger ute med en pris på 300 000 ++. Bortsett fra en som er ødelagt av for mye ombygging.

Min er nesten orginal borsett fra at jeg har lagd ett nytt instrumentpanel.

Tenkte jeg skulle legge meg på 200 000 eller noe under det.

Er det en grei pris for denne båt typen??. Eller er det å underprise båten??

Motor er en VP 40 b 165 hk, 20 knop max.

Vil no si at det er og underprise båten! Tror du ikke du kunne fått 350,000 for den? Har du bilder? :cheers: Ta og polere den, så den skinner.. Hjelper som regel alltid på! :flag_bp:

Edited by Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Har du noen bilder?

200.000!!?? Er den kostmalt med bengalakk?

Her snakker vi gammel god merkevare..... Er skrog og maskin i bra forfatning er det bare å skru prisen opp og la fok prute da dem beskuer eller tester den!

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Skrog og maskin er i bra forfattning. Litt skader i bauen, men som er reparert.

Glemte å si at jeg har montert en baugpropell som er gjort av en autorisert. Bortfaller litt fra orginalen da, men er ett godt hjelpemiddel.

Det jeg tenker mest på når jeg skal selge en båt er at jeg skal være mest mulig ærlig. På en båt fra 1974 kan det være feil eller mangler i forhold til en nyere båt. Når en ser så mange saker der kjøpere klager på alt mulig så blir en litt nærvøs. Derfor velger jeg heller å gå litt ned i pris. Vil ikke ha sure kjøpere som mener at jeg har lurt dem..

Bilder av båten kan jeg få tatt i morgen når den ligger på land da. Får ikke tatt bilder på sjøen før i slutten av juni, pga. utbygging av båthavn og jobbsituasjon.

Kjøper ser no alder, og vet at det gjerne ikke er like teknologist som dagens princess, og med baugpropell burde du iallefall ikke solgt den så billig... Og du lurer no ingen, du sier no en pris, så får de betale det de mener den er verdt, med ditt samtykke... Jeg tror du skulle fått iallefall 350,000,- Sett den for 400,000,- Så ser du... Pris kan redigeres på de fleste salgs forum, regner med du legger den ut på finn, der kan pris endres... :cheers: Dette er bra båter, og folk betaler det de må, vist de vil ha båten! :flag_bp:

Og dermed unngår man kanskje endel kjøpere...

Ting som stadig blir satt ned i pris ender opp med skambud, da kjøpere tror man MÅ selge.

Sett den på ca den prisen de andre ligger, så får du flere seriøse henvendelser.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Ville alikavell lugget den på 400,000, og heller tatt av... Vist du hadde sett en flott båt, til 400,000, men du hadde bare tenkt og kjøpe båt for rundt 300,000, så ser heller litt mere, om du finner noe.. Så 1 uke senere, så ligger den til 350,000,- Ville ikke du slått til? :flag_bp:

Om du selger den billig har du fremdeles like stor sjans for at du får klager/reklamasjon, og da kan det bli en svært dårlig pris du ender opp med til slutt...

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Kalkulere med reklamasjon... :lipseal: Bedre å vedlikeholde båten mens en har den. Så slipper en sure kjøpere.

En kontrakt som inneholder at båten er besiktiget og selges som den står er nok.

Og så en fornuftig pris. Har du fått napp på over 300.000 så kan eg garantere deg reklamasjon om ein søm er skeiv i ei gardin. Folk føler på sin egen tilfredshet etter kjøp.

Klipp fra ABC nyheter:

For høyt

- 90 prosent av selgerne tror vi fortsatt lever i 2005 og har priset båtene for høyt. De har ikke villet akseptere at prisene har falt, sier Leiv Borgen i Norsk Lystbåtformidling.

http://www.abcnyheter.no/abc-penger/nyheter/100519/prisfallet-pa-bat-er-over

Yanmar 6LYA-STP 340hk