Monsen Startet 21.Mai.2010 Del på Facebook Startet 21.Mai.2010 Min bavaria har elektrisk åpning av motorrom. Er det noen som vet hvordan dette åpnes hvis jeg får en blackout. blir uten strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 etter som det er hydreuliske pumper som åpner motorrommet er det bare å sette igang med rå muskelkraft. Måtte gjøre dette på min Grandezza 31 i vinter siden batteria flata ut og landstrømmen var rar. Alltids ett eller annet å løfte i, men det er greit å være to for det er tunge greier. Dog det går helt fint. Men, siden pumpa ikke holder lokket oppe må du ha en stokk/ planke eller hva du har for hånden til å holde lokket oppe. Flaggstanga kan sikkert brukes i nødsituasjon :) MEN, ikke gå nedi motorrommet uten å være en på dekk eller vær 110% sikker på at støtten holder :) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 ta og kjøp deg noen Dørkbeslag, gjerne litt kraftigere en disse, og monter ned i lokket, 1 på hvær ende, så har du noe og løfte i! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 (redigert) De er elektriske, ikke hydraulikk. har lurt litt på det samme mhp blackout. mvh bavaria32sport Redigert 21.Mai.2010 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
68 GT Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 Jeg har skrudd litt 29,30 Sport og "33".Alle disse hadde hydraulisk åpning,fikk forøvrig olje fra trimflaps reservoaret.. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Eureka Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 jojo, elektriske er di nok, men er det ikke hydrauliske pumper som gjør løftet? Det er det på mitt motorromslokk...men så er det jo ikke en Bavaria. :) Da er det vel bare frem med manualen som sikkert IKKE breskriver slike problem.. eller gjøre et forsøk på å løfte lokket opp mens man er i havn. Bedre å finne ut av hvordan det funker mens man er i havn enn når man er til sjøss og alt er kjipt :) Sitér dette innlegget Link to post
bjolsen Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 (redigert) Det er vel bare å skru av de 3 skruene på oppsiden av motorluken, så er braketten som fester dem elektriske stempelstanga løs, så kan man kan bare løfte opp motorluken.. Redigert 21.Mai.2010 av bjolsen (see edit history) Sitér dette innlegget (Skibsplast 655) (Nordan 780) (Bavaria 32 sport) Finnmaster 68 DC Link to post
Eureka Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 Uansett,om det er samme som på Grandezza 31, og det tipper jeg det er, så er det bare å ta i uten å skru noe som helst. bare ha en støtte til lokket tilgjengelig.. og ikke mist taket Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 På vår 32S 2005 mod var det i alle fall en ren elektrisk/mekanisk løftearm på luken (skrueaktuator). For å åpne luken manuelt, er det bare å skru ut de 3 store skruene i toppen av luken. Skruene er gjenget i foten på løftearmen, så du trenger ikke tilgang på undersiden. Hydraulisk løfter er sikkert bedre (og ikke minst mindre bråkete), men gir den samme tetting av luken i lukket stilling? Skrueaktuatoren trakk luken skikkelig tett, gjør den hydrauliske det samme - eller ligger luken da bare med egenvekt? Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Victora III Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 På vår 32S 2005 mod var det i alle fall en ren elektrisk/mekanisk løftearm på luken (skrueaktuator). For å åpne luken manuelt, er det bare å skru ut de 3 store skruene i toppen av luken. Skruene er gjenget i foten på løftearmen, så du trenger ikke tilgang på undersiden. Hydraulisk løfter er sikkert bedre (og ikke minst mindre bråkete), men gir den samme tetting av luken i lukket stilling? Skrueaktuatoren trakk luken skikkelig tett, gjør den hydrauliske det samme - eller ligger luken da bare med egenvekt? Du har rett - det er elektriske løftearm og tror at det at den trekker luken skikkelig igjen er en av fordelene. MEN de tre skurene i toppen som fester løftearmen kommer du jo ikke til når luka er lukket? Er ikke disse festet på innsida av luka da? Eller hvilke tre store skruer i toppen av luka mener du? Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Hei Swande, på vår satt disse rett bak foten til bordet. På andre modeller er det mulig skruene sitter under foten til cocpitbordet. På undersiden av luken ser du foten til løftearmen. Skruene er gjenget rett i plastbeslaget. På denne sitter også en splint som du kan frigjøre armen med. Nevner det fordi denne splinten ble "usynelig" etter at jeg isolerte motorromsluken. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Victora III Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Dette var jo særdeles velillustrert og bra! Dette må jeg jammen sjekke. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sjekket ut dette før. Ting kan skje både med batterier og løfter, så da er det jo greit å vite hvordan man kommer til "dyret" der nede om elektronikken svikter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.