Våtbåt Startet 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2010 Heisann, er det sånn at sinkanoden skal monteres metall mot metall, dvs er det feil at det er bunnstoff mellom anoden og drevet? Mine anoder ser ubrukt ut etter forrige sesong mens drevet er spist opp. Ka dokke trur? Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Sink anoden skal ligge metall mot metall. Ingenting i mellom. Man skal heller ikke stoffe utenpå sinkanoden. hvis drevet er spist opp så kan det jo også tyde på galvanisk korrosjon Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 ja det skal være så god kontakt som mulig med metallet det monteres på ellers har det ingen virkning.. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 21.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Supert, men hva er galvanisk korrosjon, til forskjell for annen korrosjon? Naboens båt var 100 % fin :( Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 anoden skal monteres med elektrisk kontakt i sjøvann (egne anoder for ferskvann). Ellers se Åsabu sitt innlegg og søk her på forumet for tips. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 21.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Jeg har søkt etter anoder etc, men søkefunksjonen og kategorisering av emner er noe redusert... Med all respekt, det er enormt mye her på dette forumet :) Men elektronisk montert anode har jeg ikke hørt om. Har du et eksempel, skal det monteres noe som fører strøm fra anode til batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 hei, neida. bare med kontakt med det som skal beskyttes. enten metall mot metall eller med en elektrisk kabel imellom. Det må ikke være maling e.l. mellom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.