Jump to content

hjelp til valg av ny kartplotter

M/S AIOLOS

Recommended Posts

Tenk over hvilket bruksområde du har. Er loddet viktigst eller er kartet det som er av størst betydning? Må du ha både bra kart og lodd?

For egen del så kan det se ut som Furuno med Navnet 2 og C-map kan være et alternativ. Må pga elendige Navionic kart velge bort mange plottere jeg kunne tenkt meg.

Bruksområdet er jo stort sett turer til nye steder så lodd er jo ikke et must. Tenkte bare at det kunne være nyttig å spare plass, blir jo noen "nyttige" instrumenter etter hvert. :tongue::flag:

Garmin har jo mange plottere,både som rene kartplottere og som kombiinstr. m/ekkolodd. Veldig greie, og forholdsvis enkle i bruk. Selges i alle størrelser i fra fire tommers skjermer og oppover, med berøringsskjerm, eller knapper.Siste året har jo prisene på Garmins produkter rast nedover, så du får mange gode tilbud på disse rundt forbi. Har selv hatt Garmin kartplotter (flere modeller)i mange år, og de har fungert utmerket.

Hvor stor båt?

Hvor stor fart?

Pris?

Disse tre faktorene bestemmer det meste. Støtter forrige garmin-sympati-innlegg. Garmin har kommet langt med sine plottere. Enkle å bruke. Har auto guiding som jeg brukte (sammen med sjøkart selvfølgelig) fra Ålesund til Trondheim. Fungerte utmerket!

Garmin sine ekkolodd er vel ikke klassens beste. Folk jeg kjenner, som skal fiske, skryter av Lowrance.

Takker for respons. Har sendt bestilling til Høcom etter en Garmin uten ekkolodd men med kart. Skal bli spennende å se hva og hvor jeg havner med den. :smiley: Har selvsagt alltid kart med for sikkerhets skyld. :flag:

Faktisk er Garmin billigst hoe Tolema.no. Veldig bra plottere som jeg kan anbefale å det beste for oss "småbåt folk"

har bestilt meg en simrad nx40 med 8,4" skjerm, får den på fredag, skall bli gøy å teste den ut.

noen andre som har erfaringer med simrad?

Gir max og auke itte kvart