M/S AIOLOS Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Er det noen som kan gi meg råd om hvilken plotter som er brukendes. Har tenkt meg et kombiinstrument med ekkolodd Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lnjk Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Tenk over hvilket bruksområde du har. Er loddet viktigst eller er kartet det som er av størst betydning? Må du ha både bra kart og lodd? For egen del så kan det se ut som Furuno med Navnet 2 og C-map kan være et alternativ. Må pga elendige Navionic kart velge bort mange plottere jeg kunne tenkt meg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Bruksområdet er jo stort sett turer til nye steder så lodd er jo ikke et must. Tenkte bare at det kunne være nyttig å spare plass, blir jo noen "nyttige" instrumenter etter hvert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Garmin har jo mange plottere,både som rene kartplottere og som kombiinstr. m/ekkolodd. Veldig greie, og forholdsvis enkle i bruk. Selges i alle størrelser i fra fire tommers skjermer og oppover, med berøringsskjerm, eller knapper.Siste året har jo prisene på Garmins produkter rast nedover, så du får mange gode tilbud på disse rundt forbi. Har selv hatt Garmin kartplotter (flere modeller)i mange år, og de har fungert utmerket. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tami Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Hvor stor båt? Hvor stor fart? Pris? Disse tre faktorene bestemmer det meste. Støtter forrige garmin-sympati-innlegg. Garmin har kommet langt med sine plottere. Enkle å bruke. Har auto guiding som jeg brukte (sammen med sjøkart selvfølgelig) fra Ålesund til Trondheim. Fungerte utmerket! Garmin sine ekkolodd er vel ikke klassens beste. Folk jeg kjenner, som skal fiske, skryter av Lowrance. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lasseolsen Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 (edited) Billig og bra. Sammen med Garmin bluechart g2 vision(kart), så får du autorouting, 3d og hele pakka. Dette er butikken som jeg har funnet den billigste...My link Edited May 23, 2010 by lasseolsen (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Takker for respons. Har sendt bestilling til Høcom etter en Garmin uten ekkolodd men med kart. Skal bli spennende å se hva og hvor jeg havner med den. Har selvsagt alltid kart med for sikkerhets skyld. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Skjærgårdsjeppen Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Faktisk er Garmin billigst hoe Tolema.no. Veldig bra plottere som jeg kan anbefale å det beste for oss "småbåt folk" Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 jeg er også fornøyd med min steingammle Garmin fine plottere dette<!!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tommy_H. Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Hadde en Garmin 4012, har nå en Raymarine C120W. Savner Garminen sårt... Quote Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post Share on other sites More sharing options...
grønningen Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 har bestilt meg en simrad nx40 med 8,4" skjerm, får den på fredag, skall bli gøy å teste den ut. noen andre som har erfaringer med simrad? Quote Gir max og auke itte kvart Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts