Jump to content

Takknemmlige båtpassasjerer

mons

Recommended Posts

I kveld har jeg gjort det store!

På forespørsel fra en av kundene på jobb tok jeg med noen Slovenske spesialarbeidere på tur i Søgneskjærgården i ettermiddag.

Såvidt turen ikke ble avlyst pga kuling og regn.

Tråklet litt rundt Borøya før vi fyrte i peisen på båtforeningens vakre anlegg på Ballerholmen der vi fortærte dagsferske reker og noen kalde fra CB (kaffe til meg til slovenerenes store forundring).

Guiding igjennom Ny Hellesund og omkringliggende holmer med en lett blanding av gamle sagn og sann historie på litt haltende engelsk i plaskregn og masse dugg på vinduene.

Da jeg fortalte at Wilhelm Krag (bodde i NH) hadde gått på isen til Songvår fyr kjente de til Krag, og ville vite hvor Songvår var.

Ble en tur nesten til Songvår, og vi fikk etpar meter sjø underveis (så ikke over bølgene som brøt i toppene).

Før jeg satte en halvkvalm og passe våt gjeng i land på Flekkerøya kom det! :lol:

De hadde hatt en fantastisk tur, og hadde tilfeldigvis flybillett og ferdig betalt dykkerekspedisjon fra Norge til middelhavet i september.

Det var en som i jobbsammenheng skulle vært med ned til den lokale dykkerklubben som de var medlem av, men han hadde meldt avbud, så de lurte på om jeg kunne være snill å bli med på gratis dykkertur i middelhavet.

Skrudde turtallet til tomgang og fikk bekreftet at jeg hørte rett!

:drink: :drink:

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...