Mastiff Startet 23.Mai.2010 Del på Facebook Startet 23.Mai.2010 (redigert) Det er andre gang dette skjer så lenge jeg har denne båten, en Askeladden 475. Nå har båten stått over to sesonger (en med garasjebygging og en med oppstart av butikk). Det er vel Multiflex-styring sakene heter. Jeg kan bevege vaieren inni strømpen, for hvis jeg skrur den løs på innsiden på motorfestet, kan rattet dreies som normalt. Men så går den inn i et rør som går gjennom motorfestet, og på den andre siden er det et endestykke med et hull til staget fra den svingbare delen av motoren. Og det er inni her det sitter fullstendig fast. Er eneste mulighet å varme opp det røret som går gjennom motorfestet? For øvrig må jeg si at Yamaha totakter må være det mest driftssikre som fins! Jeg har to motorsykler (RD350) og denne 55-hesteren, og alle sammen har aldri vært noe problem, selv om de har stått noen sesonger. Jeg tok ut pluggene og sprøytet litt teflonspray i hullene, og kunne uten problemer dreie motoren for hånd. Og etter 15-20 sekunder for å få bensin fram til motoren, tente den som et uvær og gikk helt jevnt! Jeg har hatt mye mer problemer med å få start på biler som har stått i et halvår... Det blir nok ikke firetakter på meg så lenge totakteren fungerer! Redigert 23.Mai.2010 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 slå den løs med drivdor ,og vask så det gammle fettet med white spirit .så på fører du sjøvanns bestandig fett Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Jeg har prøvd å hamre på enden med en liten hammerslegge, men så at jeg begynte å slå hullet til staget ovalt. Vil ikke en dor gjøre det samme? Eller mener du at jeg skal sette den skrått og slå mot innsiden av hullet? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Dermed var den løs! Fikk hjelp av en nabo som er bilmekaniker. Han varmet den i fem minutter med en sånn blåselampeboks, og så begynte vi å vri. Så nå har jeg lagt hylsen den går i (som holder påhengsen og festet sammen, så jeg måtte bruke garasjejekken på påhengsen så den ikke skulle sette noe i spenn) oppi bensin, og i morgen skal jeg bruke stålull, flaskebørste og hva jeg ellers kan finne på for å rengjøre den innvendig. Så blir det saltvannsbestandig smørefett, og alt burde være klart for ny sesong på bøljan blå! Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 jeg bruker børsta til hagla ,da blir det gullende rent Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Den var utrolig lur! Jeg vet om et par jegere, så jeg skal høre om jeg kan låne en børste av dem! Ellers tenkte jeg på å bruke den "forlengerslangen" jeg har til Dremelen. Det lar seg jo også gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Sporten i Tvedestrand hadde inne en børste til hagle av kaliber 12, og det burde passe helt perfekt til dette bruket! Igjen takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.