Jump to content

hvor kjøpe vanntett boks?

jensemann2

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Men få tak i lexan. Det er det som brukes til vindu på jagerfly. Vi la lexan på et overbygg hjemme. Fikk en bit av pappa. Skøyt på den med luftgevær, slo øksa i mitten av plata, kasta den hardt i stein, satte den i klem med skruestikke. Det eneste som ødla den var varme. Ekstrem varme. Jeg klarte å få til noen små riper. Jeg ødla nesten skruestikka. Hvis du har 5mm lexan eller mer, skal den nok ikke bøye seg innover. bruk sikaflex eller sika superfiks

Rør er sikkert lurt...og en litt tykk glassplate/lexan/polykarbonat på enden.

Husk at på 20 meter er det 3 bar trykk, og om en kan pumpe inn mer trykk i boksen før nedsenking så vil også dette hjelpe på å holde vannet ute. Er forskjellen mellom innvendig og utvendig som gjør at det gir seg til slutt.

Truls

tenkte på å få tak i PVC rør med endemuffer på hver side, det må være bra. Også lime muffene på med PVC-lim. Trenger ikke være gjennomsiktig som sagt. Eneste som må ha gjennomsiktig lokk er kamerahuset, men det tenkte jeg å bruke en PVC-union til.

Se www.homebuiltrovs.com

Rør er sikkert lurt...og en litt tykk glassplate/lexan/polykarbonat på enden.

Husk at på 20 meter er det 3 bar trykk.....

Truls

Ja, Bara (absolutt trykk). På overflata er det 1 Bara. Men forholdet mellom trykket inne i boksa og utvendig er 0 Baro (overtrykk). Ved 20 meter er det ca 2 baro, da det er 1 bara inn i boksa og 3 bara utanfor boksa. Eit vanlig manometer som er skalert frå 0 bar og oppover viser baro (overtrykk), altså om manometeret viser 10 bar, så er det samme som 11 Bara

Guest Kaptein Fredrik

Skal du kunne åpne den etterhvert eller blir den permanent fast? Skal det være trådløs videooverføring? Granatholderne er sikkert brukbare. Jeg bygde en undervannsrobot en gang. Skal se om jeg finner den igjen. Jeg støpte i hvertfall med rundt alle skjøter med glassfiber og polyester.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...