Ruim Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Jeg har en Nidelv 24 fra 1976. Det er dessverre lekkasje fra vanntanken som sitter kinkig til under sofa på babord side i lugaren. jeg tror tanken er på 100 liter. Noen som har erfaring på dette? takknemlig for svar, evt også dersom noen som kjenner noen som kan ta oppdraget å fikse dette litt raskt. Holder til i Fredrikstad. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
svalerød Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Er du sikker på at det er selve tanken som er lekk, og ikke slanger? Tanken er veldig solid, merkelig om det brått skulle oppstå lekasje i den. Tror ikke det skal være så vanskelig å få ut tanken. Om du skrur løs treplata som går på langs med benken, burde du komme til. Plata sitter festa med 10-12 skruer bak brune plast-knapper(topp og bunn på plate). Skru forsiktig, skruene har lett for å knekke. Når du har fått bort plata kan du tømme tanken og koble den fra, så skal det være mulig å løfte den ut. Quote Prosjekt: Nidelv 24 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ruim Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 dette var nyttige råd. tanken er nå ute, og den er hel, men liten lekkasje i stussen/utløpet. stusser til vanninntak og lufting er "slitne" og tanken er gammel, så jeg kommer ti lå kjøpe ny hvis jeg finner en som passer. Hvis jeg ikke må jeg til å fiksere stusser på en eller annen måte og rengjøre tanken ordentlig. Takk for råd! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts