Snekker'n Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Vi bruker en teleskopbåtshake i båten, og klarer oss godt med det. Jeg vet det er mange meninger om denne type båtshake, men det er ikke det jeg ønsker å diskutere her. Har hittil brukt Biltemas båtshake til kr. 139,-. Så lenge denne er ny så fungerer den helt fint. Problemet er at den får vann inn i "røret". Saltvannet gjør at låsingsmekanismen inne i røret etterhvert slutter å fungere. I tillegg har vannet en tendens til å renne ut i båten etter bruk... Er det noen som har erfaringer med andre typer teleskopiske båtshaker som fungerer bra i saltvann? Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Hadde tenkt å legge inn link til produktet eller til bilde av det, men får ikke linker til å fungere dessverre. Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hafrsfjord Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Har du kjørt CCleaner for å teste om du får bilder/smileys osv. til å virke? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Ingen som har erfaring med teleskopbåtshake som tåler saltvann? Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 HandyDuck båtshaken tåler saltvann. Den er for det første laget av et slags kunststoff som ikke korroderer, og for det andre opereres låsemekanismen med en hendel i skjøten mellom de to seksjonene. Båtshaken kan kjøpes løst uten fortøyningskroken. Quote Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 hmmm har ikke hatt problemer med saltvann og båtshake.. men også den trenger litt vedlikehold. Skyll den i ferskvann og smør innerrøret med litt crc 556 eller klassikeren vasilinolje av og til...dette er jo ting man har liggende. samma hva man bruker igrunn... vann i røret drenerer du ved å lage ett hull i plasthåndtaket... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 HandyDuck Båtshake er nærmest forbruksutstyr (går over bord, knekker). da er kr 200 smertegrensen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Har og brukt Biltemas båtshake en del år. De knekker som regel før de rekker å bli dårlige i låsinga Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Båtshake er nærmest forbruksutstyr (går over bord, knekker). da er kr 200 smertegrensen Da er kanskje ikke Snekkerns problem ditt problem uansett? Saltvannet gjør at låsingsmekanismen inne i røret etterhvert slutter å fungere. Quote Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Båtshake er nærmest forbruksutstyr De knekker som regel før de rekker å bli dårlige i låsinga Da har vi nok litt ulike erfaringer og bruksmåter. Har hittil ikke knekt eller mistet noen båtshake. Bruker ikke båtshaken mer enn en håndfull ganger pr sesong. Derfor er det så praktisk med en teleskopvariant som kan være unnastuvet. Men, den må fungere når jeg trenger den. Da kan ikke låsingen være ødelagt. Synes det ser ut som om Handyduck også er i aluminium? Er det noen som har sett om de innvendige detaljene i den er rustfrie? Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tintin Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Har hatt en teleskop åre/båtshake i 4 år. Brukt hver gang jeg er på sjøen. Ser ut som denne, men årenbladet og haken er i grå plast. http://komplettfritid.no/product/batshakeare-teleskopisk-152-200-cm Nå etter 4 år røk poppnaglene som holder fast plastkroken. Byttet disse og åren/båtshaken er god som ny. Edited July 28, 2010 by Tintin (see edit history) Quote Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Synes det ser ut som om Handyduck også er i aluminium? Du får ta deg en tur til Maritim eller en annen forhandler og se selv når du ikke tror på hva andre sier Quote Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Du får ta deg en tur til Maritim eller en annen forhandler og se selv når du ikke tror på hva andre sier Beklager om du føler deg mistrodd! Ikke meningen. Synes det så ut på bildene at stangen var i aluminium. Tror deg når du sier at den er i kunststoff. Skal selvfølgelig se nærmere på vidunderet neste gang jeg er på Maritim. Det høres ut som akkurat det jeg er på jakt etter. Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Legg gjerne ut erfaringene dine etter at den har blitt sjekket ut Snekker`n Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Det skal jeg gjøre. Kan ta med kamera for å ta noen bedre bilder enn det som ligger på hjemmesiden + Maritim. Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Jeg kjøpte en teleskopisk båtshake på Maritim for 9-10 år siden, og den er fortsatt i bruk! Den er en del tykkere og solidere enn Biltema sin. Jeg har riktignok måttet åpne den en gang på denne tiden for å smøre låsemekanismen, men bortsett fra det så har den oppført seg fint... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts