Jump to content

plassering av knopmåler/skovlhjul

mercury

Recommended Posts

har en rana 16 som jeg driver å montere en knop måler på om dagen, type skovlhjul til humminbird ekkolodd..

Prøvd å montere bak, nederst på båten, og flere plasser helt under båten,men får ikke hjulet til å gå rundt.. Noen som har noen gode ideer`?

Hjulet går veldig lett rundt, og ekkolodd reg så fort jeg snurrer det med finger...

Det var da rart. Jeg monterte også samme til et Eagle ekkolodd for noen uker siden og det fungerer helt topp. Kun +/- 0,5 i differanse i forhold til gps'en over det meste av fartsområdet. Jeg monterte måleren ganske langt inn mot midten og helt nederst på hekken slik at underdelen av måleren var jevnt med bunnen av båten.

Hvis du søker på nettet etter din type ekkolodd og fartsmåler så finner du sikkert en monteringsanvisning hvis du da ikke har en allerede.

bak på båten min så er det blitt støpt på enn slags "vinge" under vann, for å stablisere båten, og virker som att denne lager mye krøll:(

Da hadde jeg tatt giveren og holdt over rekka under gange for å se om den virker. Gjør den det (og det gjør den nesten helt sikkert) da kan du glemme hekkmontering.

Regner med at du har påhenger og en hekkmontert giver. Da er det ikke lurt å montere giveren midtskips på hekken. Men du har jo denne "vingen" som forstyrrer akterut.

Regelen er at en giver skal monteres i en jevn vannstrømm, ikke utsatt for turbulens eller oppbremsing forårsaket av friksjon mot skroget.

Har du et bilde av hekken og denne vingen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...