S/Y Bris Startet 24.Mai.2010 Del på Facebook Startet 24.Mai.2010 Hei Sliter med at rekkevidden på VHF'n ikke høres ut til å være optimal. Har byttet kabel i mast, antenne, og VHF. Har testet båt til båt, og da er det ok. Testing mot f.eks. Tjøme Radiø virker dårligt, de hører meg ikke. Jeg mottar heller ikke signaler via DCS funksjonen... Noen som vet om noen som har peil? Å bruke Radio inpektøren for å få greie på at noe er galt, trenger jeg ikke. Derimot et firma eller noen som driver med dette hadde vært kjekt her i distriktet... Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 (redigert) Virker båt - båt sier du. Sikker på at du sender på 25 watt - I det området har Tjøme Radio basestasjon på Vealøs, merkelig om de ikke hører deg på 01, eller 16 så lenge du sier det går båt/båt. Hva med å prøve å montere/teste radioen i en annen båt, bør være en grei måte å utelukke om det er apparatet eller antenne feil. Kan desverre ikke tipse om noen firmaer, men ett forslag er at la ikke VHF`n være kobblet sammen med noe annet strømførende (gps ok) la den ha helt eget elektriskt opplegg, den har det med å være litt var noen ganger. Redigert 24.Mai.2010 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
S/Y Bris Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Hei Sender med 25W, og VHF'n henter strøm direkte fra forbruksbatteriene. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 SE OM DU FINNER NOEN HER: http://www.npt.no/pt_internet/autosys/no_inRIA.htm Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
"Mathilde" Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Hadde tilsvarende problem som løste seg enkelt ved å sette inn antennekontakten med dertil egnet fett. Hadde omtrent samme symptomer som du beskriver og etter denne enkle behandlingen var det "full femmer". Det skal sies at kontakten var synlig irret. Ofte kan det være bagatellmessige ting - greit å sjekke disse først i all fall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.