Jump to content

Transport av seilbåt fra Bergen til Oslo

Shogan

Recommended Posts

Hei, jeg trenger et råd fra dere erfarne båttransportører! En kamerat har kjøpt en Havsfidra 20' som vi tenker å bruke sommeren på å sette i stand. Men først trenger vi å få den transportert fra Oslo til Bergen. Dessverre er det ikke mulig å seile båten rundt, da den mangler mast og motor. Å ro fra Oslo til Bergen hadde kanskje vært en smal sak for Terje Vigen, men jeg er nok litt mer slappfisk enn han. Dette er første gang jeg har vært med på det litt unaturlige prosjektet å frakte en båt over land. Vi tenker oss to muligheter:

A) Leie noen til å frakte den for oss. Hvem og hva vil noe sånt koste?

B) Leie en båthenger og hente den selv. Her trenger jeg nok noen gode råd når det gjelder å frakte seilbåt i båthenger...

Skuta er 6meter lang, 220cm bred og har en dyptgående på 110cm. Den skal veie 1400kg, regner med litt mindre siden den mangler mast og motor.

På forhånd takk!

Joachim

73_90037366.jpg

Ps: Skrivefeil i overskriften, ja. Det begynner bra dette her.

Redigert av Shogan (see edit history)

Mentally negligible, but noblesse oblige

Hos Nesbru Trailer Service har de seilbåthenger til leie. Tror den de har skulle passe båten perfekt. 1800,- for en helg.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...