Shogan Startet 24.Mai.2010 Del på Facebook Startet 24.Mai.2010 (redigert) Hei, jeg trenger et råd fra dere erfarne båttransportører! En kamerat har kjøpt en Havsfidra 20' som vi tenker å bruke sommeren på å sette i stand. Men først trenger vi å få den transportert fra Oslo til Bergen. Dessverre er det ikke mulig å seile båten rundt, da den mangler mast og motor. Å ro fra Oslo til Bergen hadde kanskje vært en smal sak for Terje Vigen, men jeg er nok litt mer slappfisk enn han. Dette er første gang jeg har vært med på det litt unaturlige prosjektet å frakte en båt over land. Vi tenker oss to muligheter: A) Leie noen til å frakte den for oss. Hvem og hva vil noe sånt koste? B) Leie en båthenger og hente den selv. Her trenger jeg nok noen gode råd når det gjelder å frakte seilbåt i båthenger... Skuta er 6meter lang, 220cm bred og har en dyptgående på 110cm. Den skal veie 1400kg, regner med litt mindre siden den mangler mast og motor. På forhånd takk! Joachim Ps: Skrivefeil i overskriften, ja. Det begynner bra dette her. Redigert 24.Mai.2010 av Shogan (see edit history) Sitér dette innlegget Mentally negligible, but noblesse oblige Link to post
Erling P Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Du trenger en bra henger,kraftig bil og god tid Sitér dette innlegget Link to post
Shogan Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Jeg har både bil (Toyota Landcruiser) og tid (en helg). Men henger, det har jeg ikke. Hvor anbefales det å leie en? Sitér dette innlegget Mentally negligible, but noblesse oblige Link to post
Erling P Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Det er sikkert et firma i Oslo som har avtale om levering av henger i BYEN (bergen ! ) Sitér dette innlegget Link to post
Shogan Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Holder det med plenty med jekkestropper eller bør jeg ta med noen avstivere også? Kjølen på båten er jo større enn det jeg regner med vanlige båthengere er bygd for. Sitér dette innlegget Mentally negligible, but noblesse oblige Link to post
CSL Svart 25.Mai.2010 Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Lei deg en seilbåthenger og la Landcruiseren gjøre det Landcruisere gjør best Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Brodern Svart 25.Mai.2010 Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Du kan leie båthenger hos Brenderup i Smalvollveien, men om dem har tilhenger som passer for seilbåt vet jeg ikke. Ta en tlf og spør. Du må ha tilhenger som har sidestøtter beregnet på seilbåt/snekke= lange støtter. Stropper må du ha uansett. 2-3 holder nok. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
CSL Svart 25.Mai.2010 Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Hos Nesbru Trailer Service har de seilbåthenger til leie. Tror den de har skulle passe båten perfekt. 1800,- for en helg. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Ask Svart 25.Mai.2010 Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Dersom du ikkje har sertifikat for hengar (E) så bør du ta det først. Det er rimlegare å ta hengarlappen enn å betala bota på 5000 kr. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Shogan Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Ser altså ut som jeg bør leie en henger i Bergen og kjøre den fram og tilbake. Glad jeg har god tid! Noen tips til hvem som leier ut egnede båthengere i Hordaland? Sitér dette innlegget Mentally negligible, but noblesse oblige Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.