Jump to content

Skrogtype? noen so vet

Prestjord

Recommended Posts

Fikk tak i en båt for en billig penge, og lurer på hvilken båt dette kan være, hva heter skroget (tror selv at det er en ombygget livbåt av noe slag)

Link til vidoesnutt av den:

Vh

Jan

Vet i grunn ikke.... er aluminiums skrog med en bmc motor i.

Noen som vet hva en 4 syl, bmc motor yter i hk? er en kompresjonsmotor (er ikke gløding på den)

Kogg er sikkert feil det også :)

Skroget ligner veldig på et som ligger på hytta. Det er alu. tipper den båten er 24-26 fot. Overbygget på den er helt ulikt. Men skroget der ute har en "tag" på babord side, helt fremme. (på utsiden) Skal se om jeg finner et bilde av den.

Føkk deg...

Ser ut som en gammel livbåt ja.

Vannlinjen ser ut til å være satt noe lavt av tidligere eier. Se video 1:11 og fremover. Ser tydlig vannlinje der, ellers er det synet som bedrar.

Sikkert en bra båt dette. Mye slingring må du nok regne med. Disse båtene har et lavt tyngdepunkt. "nesten som en barnekopp". De er beregnet på mange folk for å motvirke vekten i bunn.

Jeg ville hatt noen vekter opp i skutesidene. Vis du ikke skal ha 15 pluss med folk ombord da.

Jeg ville sende en mail til: Umoe Schat-Harding de vet sikkert noe om vilken båt dette kan være.

Kan være synet/lyset som leker litt men kan også være den faktiske vannlinjen pga siste eier hadde støypt ned hele sidene i båten med betong, men kan også være malingen som ikke er tørr, vi malte båten den dagen :D

• 11 years later...