Rismyr Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Etter en mislykket handel med en Marex 770 Holiday, smiler lykken igjen! Skuta som er handlet er en Saga 27 AC 1986 mod med Yanmar motor. Båten fremstår som rimelig strøken og velutstyrt, alderen tatt i betraktning. Noen "mangler" er det jo alltid. Det mest prekære er fraværet av septiktank. Dette vil jeg ha på plass! Jeg er mottakelig for tips om anbefalt plassering av ettermontert tank i en båt som dette. Så vidt jeg skjønner må dette gjørs mens båten ligger på land, er derfor glad for tips om noen som kan gjøre denne jobben i Sandefjord. I tillegg må båten fraktes fra Sandefjord til Kristiansand. Regner med å ta den på en lastebil - da jeg synes 120 nm er vel drøyt for en jomfrutur! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Hansen Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Hei, Jeg lagde tank selv i rustfritt stål, plassert i hengeskapet inne i cabinen. Den ble på litt i overkant av 90 liter. Havner da litt over vannlinjen, ingen pumpe for å få tømt den. Kan hende jeg har tegninger på den liggende på pc`n på jobben. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hallais Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 På min Saga 27 78 mod. var batteriene tatt ut og septictank satt ned til BB og batterier ned på plass igjen. (Muligens måtte en batterikasse der fjernes?) Gratla med "ny" båt. (hadde selv en i 24 år) Quote Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Gratulerer med ny båt...det der er vel en drømmetur det, vel..nedover den flott Sørlandskysten. Skal selv ta båt fra Porsgrunn til Bergen til sommeren. Ville satset på tur, var jeg deg; i stedet for transport til 10 000 landevegen. Quote mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 gratulerer med ny båt!!! "kjøpte" jo egentlig en sånn en før jeg kjøpte Scanden min meget bra båter dette er vel en av mine faboritter i klassen:) ta turen til sjøs du da dette er kosligst Hvilken motor har du i båten?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Grattis med saga 27 , eg har en slik no, har hatt den siden 2005, har gjort så mye med den også hatt mange fine turer med den, en koselig skute . Quote Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
Fiks Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Hallo! Gratulerer med "ny" båt. På min Saga 27 1981 modell er septiktanken plassert under den hengslede dørkplaten i forkant av styreposisjonen. MVH Fiks Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts