Jump to content

Fra Hempel til Maritim bunnstoff - kan jeg bare stoffe over?

Mastiff

Recommended Posts

Båten, en Askladden 475 Fighter med Yamaha 55-hester, har stått på land i to sesonger, så det er altså tre år siden sist den ble stoffet. Jeg har lest her at Maritims eget bunnstoff skal være veldig greit, så jeg vil prøve det. Hempels er jo ganske brutalt priset i forhold. Men kan jeg bare stoffe over det tre år gamle bunnstoffet, eller må jeg gjøre noe annet for å få det til å henge?

Men kan jeg bare stoffe over det tre år gamle bunnstoffet

Ja, det kan du. Vask grundig først med høytrykkspyler, og om nødvendig avfett.

Edited by Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Det er min erfaring også.

Hadde Hempel hard racing fra fabrikken på båten. La på Maritim sitt bunnstoff. Det ble et helt greit resultat.

Takk! :D Da gjør jeg det. Høyttrykksspyling er jo en selvfølge før sesongen uansett... :)

Forresten, Rastløs: Merker du noen forskjell mellom Hempel og Maritim?

SÅ lenge du skal legge selvpolerende på selpolerende så skulle det gå greit. Mulig Hempel er dyre per liter, men det som spiller rolle er hvor jye det koster per kvm for erfaringsmessig så er Hempel veldig drøy. Selv ville jeg gått for Joutuns selvpolerende som du kan få til 199,- tror på bl.a. Jernia-butikkene.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jotun var blant de beste på et års basis og det klart beste hvis båten ligger i vannet i to sesonger. Prisen er også grei til 199 per boks.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!