Mastiff Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Båten, en Askladden 475 Fighter med Yamaha 55-hester, har stått på land i to sesonger, så det er altså tre år siden sist den ble stoffet. Jeg har lest her at Maritims eget bunnstoff skal være veldig greit, så jeg vil prøve det. Hempels er jo ganske brutalt priset i forhold. Men kan jeg bare stoffe over det tre år gamle bunnstoffet, eller må jeg gjøre noe annet for å få det til å henge? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lagavulin Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 (edited) Men kan jeg bare stoffe over det tre år gamle bunnstoffet Ja, det kan du. Vask grundig først med høytrykkspyler, og om nødvendig avfett. Edited May 26, 2010 by Lagavulin (see edit history) Quote Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post Share on other sites More sharing options...
Rastløs Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Det er min erfaring også. Hadde Hempel hard racing fra fabrikken på båten. La på Maritim sitt bunnstoff. Det ble et helt greit resultat. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Posted May 26, 2010 Author Share Posted May 26, 2010 Takk! :D Da gjør jeg det. Høyttrykksspyling er jo en selvfølge før sesongen uansett... :) Forresten, Rastløs: Merker du noen forskjell mellom Hempel og Maritim? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 SÅ lenge du skal legge selvpolerende på selpolerende så skulle det gå greit. Mulig Hempel er dyre per liter, men det som spiller rolle er hvor jye det koster per kvm for erfaringsmessig så er Hempel veldig drøy. Selv ville jeg gått for Joutuns selvpolerende som du kan få til 199,- tror på bl.a. Jernia-butikkene. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 (edited) Jotun gjorde det vel også best i en test i Seilas for ikke så lenge siden? Edited May 26, 2010 by Framtia (see edit history) Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Jotun var blant de beste på et års basis og det klart beste hvis båten ligger i vannet i to sesonger. Prisen er også grei til 199 per boks. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts