Hulda Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Usikker på om diesel tar nylon....er ikke så aggessivt mot polymere forbindelser som bensin ihvertfall. Jeg har nettopp montert en Eber D4. Gjennomføringen i tanken var ekspanderende nylonforing. Det går sikkert helt bra. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Det er denslags uttalser som senker seriøsiteten til et forum som dette. Grunnen til at det varer en tid, er at aluminiumen opptrer som en stor anode i forhold til den katodiske popnaglen. Jeg hadde samme forhold der støykassetter var poppet opp i et trappehus i salin atmosfære. Der varte evigheten i fire år før støykassettene startet å ramle ned. Man skal være klar over at alt går dukken før eller senere. Men med relativt liten innsikt og beskjedne midler, kan man få saker til å vare svært lenge. Ellers så kan kondens og skitt på aluminiumen være en slik maskering av elektrolytt som kjemikeren korrekt fremholder. Forstår du ikke at ting som er skrevet i hermetegn altså "evig" betyr at det ikke nødvendigvis står evig, men at det er ironisk ment? Men seriøstet du. Det er meningen at vi i dette forumet skal dele erfaringer. Jeg vet om eit alminiumsskilt som vart poppet opp med rustfrie nagler, som har hengt ute i all slags ver i snart 20 år, å det ser ut for at det kommer til å stå enda lenger. Derfor mener jeg å ha dekning for å si at dette står "evig". Ingen ting varer evig. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Hulda Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Naturligvis forstår jeg det. Men når den slags påstander kommer ut uten motforestilling, så kan andre som ikke er særlig bevandret innen material gå fem på. Mulig at skiltet ditt står bra. Kassettene som jeg kjenner til, stod ikke bra. Det vanlige er at det ikke går bra å blande kopper, jern, rustfritt etc. med aluminium. Dessuten har miljøet stor betydning. Story: Man skulle lage spesielle effekter da man bygget Grieghallen i Bergen. Jern var greia. For man hadde bygget en hoppbakke i Luluå i jern. Der rustet konstruksjonen til en pen patina, og så stoppet rusten. Oksidskiktet (rustlaget) var tilstrekkelig beskyttelse. Det var denne erfaringen arkitekten tok med seg over til Bergen. Det ingen tenkte særlig på var Bergens saline atmosfære. Luleå er rene ørkenen til sammenligning. Rusten på Grieghallen stoppet ikke like villig som i Luleå. Poenget her er viktigheten av omkringliggende faktorer, og at båtene våre for en stor grad er i saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.