nani17 Startet 27.Mai.2010 Del på Facebook Startet 27.Mai.2010 Heei kjære båtfolk! Nå skal en ny båt bli kjøpt. Har lenge lurt på hvilken og har enda ikke bestemt meg. Så da lurer jeg på om noen kan dele sine erfaringer med denne båten? :) Er 115hk på den. Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Denne har samme skrog som 515 (daycruiseren) fra samme periode. Gode båter. 115 hk er vel mer enn den er godkjent for. (Er maks 90 hk) Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Ligger to på Finn med 115 hk. Den ene så veldig fin ut... Sitér dette innlegget Link to post
EivindH Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Hvis jeg kan henge meg på: 505 med 75HK Mercury Optimax - hva er erfaringene med den kombinasjonen? Hvordan går den med mye folk i? Vet noen om 505 1995 mod er forskjellig fra nyere modeller mht hvordan de går i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Eg har en 2005 mod av denne typen med 75 hk optimax, er fornøyd med den, god kombinasjon dette. Eg synest 75 hk er nok på denne båten og tror 115 hk blir for stort. 75 hk optimax er jo en sprek og kjapp motor så kanskje en vanlig 75 hk 4 takter hadde blitt i minste laget. Hadde full båt en gang og alle var imponert over hvor kjapp og rask den var, mener me hadde 27 knopp med 4 voksne og 3 barn. Eg synest den er god i sjøen. For å ha med litt negativt så er båten kanskje litt baktung, motor er jo 140 kg, fast tank helt bak er jo 80 kg + fører som kanskje er 80 kg så blir det 300 kg helt bak. dette betyr ikkje så mykje, er sterk motor så den planer meget lett selv med 2 voksne helt bak, minuset er at den står litt på ende og lager stor sjø ved liten fart, ca 5 knopp. Her er en film fra en fin tur i Askeladden: Geir Åge. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Takk for gode svar, men vil gjerne ha noen fler som deler sine synspunkter!:) Sitér dette innlegget Link to post
unbad Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Har en 505 2002 mod. med 90 hk. En super båt til fiske, vannsport, transport m.m. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 1.Juni.2010 Del på Facebook Svart 1.Juni.2010 Heisan Har selv hatt denne båten i flere år med 90 hk optimax. Denne kombinasjonen var for meg helt optimal, da vi ofte vare flere dykkere med fult utstyr (3-4 stk). Båten går meget godt i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Har ikke mye erfaring enda men min 505 Excel med Suzuki DF70 (4-takt) blir litt baktung. En del bensin og 2 godt voksne på bakerste benk er akkurat så vidt litt for mye til å komme i plan. Litt vekt framme hjelper godt, da drar den lett i plan og virker ellers som en grei båt/motorkombinasjon. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.