Jump to content

Synspunkter rundt Askeladden 505 freestyle?

nani17

Recommended Posts

Eg har en 2005 mod av denne typen med 75 hk optimax, er fornøyd med den, god kombinasjon dette.

Eg synest 75 hk er nok på denne båten og tror 115 hk blir for stort.

75 hk optimax er jo en sprek og kjapp motor så kanskje en vanlig 75 hk 4 takter hadde blitt i minste laget.

Hadde full båt en gang og alle var imponert over hvor kjapp og rask den var, mener me hadde 27 knopp med 4 voksne og 3 barn.

Eg synest den er god i sjøen.

For å ha med litt negativt så er båten kanskje litt baktung, motor er jo 140 kg,

fast tank helt bak er jo 80 kg + fører som kanskje er 80 kg så blir det 300 kg helt bak. dette betyr ikkje så mykje, er sterk motor så den

planer meget lett selv med 2 voksne helt bak, minuset er at den står litt på ende og lager stor sjø ved liten fart, ca 5 knopp.

Her er en film fra en fin tur i Askeladden:

Geir Åge.

Har ikke mye erfaring enda men min 505 Excel med Suzuki DF70 (4-takt) blir litt baktung. En del bensin og 2 godt voksne på bakerste benk er akkurat så vidt litt for mye til å komme i plan. Litt vekt framme hjelper godt, da drar den lett i plan og virker ellers som en grei båt/motorkombinasjon.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...