Espen C Startet 27.Mai.2010 Del på Facebook Startet 27.Mai.2010 Hei jeg blir litt forvirret av alle disse hastighetreglene for henger etter bil, så jeg lurer på hvor fort man kan kjøre med båthenger uten bremser under 300 kg ? ser at man vist bare kan kjøre i 60 km uten bremser over 300 kg Dette har jeg aldri tenkt på tidligere så jeg har nok kjørt mye ulovlig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 neppe egne regler for båt henger. Henger er henger Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Espen C Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Det svaret hjalp jo ikke mye! det skjønte jo jeg også da. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Du kan aldri kjøre mer enn 80 med henger. Under 300kg uten brems = 80 Over 300 kg uten brems = 60 Over 300 kg med brems = 80 Og så vidt jeg husker så er det reel vekt, og ikke tillatt totalvekt som gjelder. Så om henger + lasten oppi tilsammen veier max 300 så er det 80 som gjelder. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Brutus Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Du kan aldri kjøre mer enn 80 med henger. Det fikk jeg bekreftet da jeg var i Oslo ifb. med jobben for en stund siden. Lå i 110 km/t med en leiebil på E18 når jeg kom fra Kolsås. Da feis det forbi en Range Rover med henger som sikkert hadde 80 og vel så det... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Hehe, litt upresis ordbruk der Du kan kjøre i over 80 med henger, men det er ikke lov Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
litt peiling Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Er det uten bremser på henger, er det 6okm/h i Norge og 50 km/h i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Kan man kjøre overalt i 60 kmt da ? tenker da f.eks på i 100 km sone ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Er det uten bremser på henger, er det 6okm/h i Norge og 50 km/h i Sverige. Med mindre aktuell vekt er under 300 kilo for da kan man lovlig kjøre i 80km/t selvfølgelig forutsatt at fartsgrensen er 80 km/t eller mere på det aktuelle stedet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Hvis du befinner deg på veg med fartsgrense over 80 km/t, kan du likevel ikke kjøre fortere enn 80 km/t når du trekker tilhenger. Hvis du trekker tilhenger uten bremser, kan du ikke kjøre fortere enn 60 km/t hvis tilhengeren har aktuell totalvekt på 300 kg eller mer. Dette var klippet fra NAF, og eg sjekka opp mot trafikkreglene. Mao så nevnes ikkje henger under 300kg aktuell vekt, og blir da automatisk lov å følge hastigheter opp til 80 med. Litt pussig...skulle tru en så lett henger lettere vill fly av veien i svingene feks... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.