btt Startet 27.Mai.2010 Del på Facebook Startet 27.Mai.2010 hei har en 7,4 liter bensin motor som jeg skal justere vipearm på med hydrauliske ventiler og montere fordeler.. hvem posisjon skal fordeler ha ?? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Ofte er det et merke på reimskiva som markerer "TDC" (stempel 1 på topp) Man må også de at vippearmene på sylinder 1 er i posisjon for tenning,husker ikke hvilken sylinder som veksler når det er tenning på Syl.1 på det jeg antar er V8èr. Når disse to kriteriene er oppfylt stilles fordeleren inn på tenning på syl 1 og settes på plass. Når du da får startet opp motoren,må tenningen finjusteres med tenningslampe til de riktige spesifikasjonene. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjøtunga Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Fordelertiming er avhengig bl a av hvordan motoren din er merket, så i utgangspunktet trenger du en verkstedhåndbok for motoren din, hvilken det nå er. Hvis alt annet av registerremmer/-kjede og hjul er urørt, så kan du se etter et merke på svinghjulet som markerer TDC når merket står overens med en markering på blokka, f eks på linje med skillet mellom de to halvdelene på motoblokka. Du snurrer veivakselen til TDC er på topp og begge ventilene på sylinder nr 1 er stengt. Da monterer du fordeleren slik at rotoren peker mot pluggkabelen som går til sylinder nr 1. Hvis du ikke vet tenningsrekkefølgen på motoren må du deretter rotere motoren og se i hvilken rekkefølge begge ventilene er stengt for å få på plass de resterende tennkablene til rett sylinder. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
btt Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 tusen takk for flott forklaring.. da blir det opp start i dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.