Jump to content

Sveise Zinkanode på jernkjøl, går det?

jensemann2

Recommended Posts

Svart (redigert)

Jeg har et MIg apparat med rørtråd. 135 Amp tror jeg det er. Vil det funke? Problemet er å finne anoder med stålfeste, de jeg så på idag hadde rustfri skinne og det går hvertfall ikke å sveise :p

De var svakt magnetiske men jeg må vel prøve å få tak i anoder beregnet for å sveise på stålskrog.

Redigert av jensemann2 (see edit history)

Problemet er å finne anoder med stålfeste, de jeg så på idag hadde rustfri skinne og det går hvertfall ikke å sveise :p

Hadde jeg sveist istedenfor bor/gjeng så ville jeg prøvd med rustbestandig tråd/pinner. Hadde trolig prøvd med 309 pinner. Det er mange ulike typer støpegods og ikke alle er like sveisbare.

Etter jeg fikk lagt nytt el-anlegg og fjernet alt av kabler til lensepumper og automatpumper fra kjølsvin har ikke vært rustangrep på kjølen. Bruker 2k primer på stål og ingen anode uansett kjøl har ca 6kvm overflate.

Verste man kan finne på er å plassere budsjett utstyr under dørk, der prater jeg om lensepumpe nede i bunn på lensebrunn og billige nivobrytere med tvilsomme kabler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...