Jump to content

Trenger Skibsplast 555VS trimflaps el. trimplan?

mwm

Recommended Posts

Hei, jeg har nylig bestilt en Skibsplast 555VS. Jeg har ikke prøvekjørt den så jeg er litt spent på hvordan den oppfører seg i sjøen. Det jeg spesielt lurer på er om det burde vært montert trimflaps på denne modellen? Har denne modellen problem med at den legger seg til en side i plan ved litt skjevlasting?

Båten er fremdeles hos forhandler, så hvis dette burde vært med er det vel nå jeg har sjangsen... :-)

Har denne modellen problem med at den legger seg til en side i plan ved litt skjevlasting?

Hvilke mindre planende båter har vel ikke det? Benytt sjansen nå du til å få trimplanene installert. Det vil du nok uansett ikke angre på, og så er det en fordel den dagen du skal selge den også....

Hei Stevens! Joda, jeg vet vel at jeg ikke vil angre på å installere trimflaps, men det er jo ikke akkurat gratis...

Etter det jeg har sett er det QL-flaps (evt tilsvarende, finnes det?) som er best egnet for denne båtmodellen grunnet badestigen som legger seg helt inntil hekken.

Jeg har denne båten og opplever at den legger seg til siden når jeg kjører alene i liten fart, irriterende men ikke noe stort problem.

Når jeg kjører i planefart med riktig trim av motoren så tenker jeg ikke over om den ligger skjevt eller ikke.

Har selv mest erfaring fra seilbåt (og vant til å ligge på skrå :lol: ), dette er den første lille motorbåten jeg har, men har ikke trimflaps størst funksjon i litt fart? Jeg har derfor ikke vurdert dette ettersom jeg kun opplever det som noe problem i liten fart.

Min anbefaling = vet til neste år og sett det på til vintern om du synes det er et problem.

Forøvrig superfornøyd med båten :cheers_wine:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...