Sleipner93 Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Sliter litt ombord i båten min med at det er ett forferdelig bråk når jeg går med båten. Har en Sabb 10hk montert som står inni en motorkasse rett akterut for styrhusveggen. Kassen er bygd i 15mm kryssfiner og har en slik støyisolerings matte kun i toppen av lokket. Hvor mye vil det hjelp å isolere alle sidene inni motorkassen? Jeg tenker vil ikke mye av lyden fortsatt kunne gå nedover i bunn av båten og fram og opp dørken inne? Litt knotete forklart men håper noen skjønner. Men hjelper disse støyisoleringsmattene som de selger på Maritim? Hvilken tykkelse bør jeg eventuelt satse på? Mvh Sleipner93 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Da jeg hadde Sabb var motorkassen isolert på alle sider, pluss isolasjon under dørkeplatene. Det hjalp, men Sabb er nå Sabb da! De høres.. Jeg ville brukt sånne skumgummiplater med tungplateinnlegg i motorkassen, og den billige sorten med aluminiumsfolie på under dørkeplatene. 20-30mm er vel sånn ca passe. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 Okei takk for svar, da går jeg ihvertfall for isolasjon på alle sider i motorkassen. Jeg kan jo eventuelt lage en "bunn" i motorkassen som er finskåret så den passer helt inntil motoren og legge isolasjon oppå denne også? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Det beste er å lage en tett kasse rundt hele motoren og lydfeller på luftinntakene. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Lyddemping/Lyddempingsplate1/ Denne dempeplat er ganske bra, den har et lag med bly støpt inn i skummet som gir meget bra effekt. Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts