alleviltilhimmelen Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Er det noen som har et stalltips til hvordan jeg kan få lcd displayet til å vise timene igjen? VP instrument. Motoromdreininger virker, slik at det kun er lcd displayet som ikke viser motortimer. Har fått tips om å ta instrumentene inn i varmen, og at det evt. kan være fukt i displayet. har prøvd å la de ligge innendørs på varmt gulv, samt hårføner for å prøve å tørke instrumentet. Nye koster jo nesten 10000 samtidig som de starter på 0 timer. Takknemlig for evt. tips og ideer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
christensenleif@msn.com Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 hei har en VP MD-22 motor i min GibSea43, og har samme feil i mitt instrument Lasa i Son sa at hele instrument-tavlen måtte byttes og det koster ca5K har sett at telleren virker fortsatt, når displayen i blandt fader inn og ut,men har ikke gjort noe med saken alle forslag til løsning er interessante har vurdert å sette inn separat timeteller fra Curtis instrument til ca 500kr.har et extra liggende hjemme som var påtenkt en rørforsterker mvh Leif Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frehau Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Dette er en standardfeil som går igjen på veldig mange av disse instrumentene. Har selv tatt mitt fra hverandre, tørket det, varmet det, renset det osv. Ingenting hjelper. Ligger lange diskusjoner om dette på nett, men ingen løsning. Quote www.leahnis.net Link to post Share on other sites More sharing options...
christensenleif@msn.com Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 fant et sk Exploded view" av instrumenttavlen til MD 22 på nettet og denne består av både turtallsenhet med timeteller til snaue 300 euro og en elektronikkenhet til drøye 200 euro, så er spørsmålet om det er telleren eller elektronikken som er "gone" hele tavlen koster snaue 500 euro som komplett enhet! for noen latterlige priser! her er linken: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744150-30-2884.aspx mvh Leif Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Finn Roen Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Har sannsynligvis samme problem med instrumentet til min KAD 42. Jeg fant ut at ved å rette en lysstråle ned i instrumentet så ble faktisk tallene lesbare. Vet ikke om dette funker på ditt instrument, men du kan jo prøve. Quote If it ain`t broken don`t fix it. Link to post Share on other sites More sharing options...
Audun V Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Dette er vel det klassiske som går igjen på alle instrumenter når de blir gamle. Har byttet både på min gamle kad32 og den ene av mine AD31p. Sjønner ikke helt prisen du oppgir. Turtellern som eg skiftet kostet ca 2500. Bare glem å fikse dette, må nok byttes. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 LCD display takler generelt dårlig frost, og det er ofte bare et tidsspørsmål når visningen forsvinner. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts