Jump to content

lcd display til VP timeteller virker ikke

alleviltilhimmelen

Recommended Posts

Er det noen som har et stalltips til hvordan jeg kan få lcd displayet til å vise timene igjen?

VP instrument. Motoromdreininger virker, slik at det kun er lcd displayet som ikke viser motortimer.

Har fått tips om å ta instrumentene inn i varmen, og at det evt. kan være fukt i displayet.

har prøvd å la de ligge innendørs på varmt gulv, samt hårføner for å prøve å tørke instrumentet.

Nye koster jo nesten 10000 samtidig som de starter på 0 timer.

Takknemlig for evt. tips og ideer.

hei

har en VP MD-22 motor i min GibSea43, og har samme feil i mitt instrument

Lasa i Son sa at hele instrument-tavlen måtte byttes og det koster ca5K

har sett at telleren virker fortsatt, når displayen i blandt fader inn og ut,men har ikke gjort noe med saken

alle forslag til løsning er interessante

har vurdert å sette inn separat timeteller fra Curtis instrument til ca 500kr.har et extra liggende hjemme som var påtenkt en rørforsterker

mvh

Leif

Dette er en standardfeil som går igjen på veldig mange av disse instrumentene. Har selv tatt mitt fra hverandre, tørket det, varmet det, renset det osv. Ingenting hjelper. Ligger lange diskusjoner om dette på nett, men ingen løsning.

www.leahnis.net

fant et sk Exploded view" av instrumenttavlen til MD 22 på nettet og denne består av både turtallsenhet med timeteller til snaue 300 euro og en elektronikkenhet til drøye 200 euro, så er spørsmålet om det er telleren eller elektronikken som er "gone"

hele tavlen koster snaue 500 euro som komplett enhet! for noen latterlige priser!

her er linken:

http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744150-30-2884.aspx

mvh

Leif

Har sannsynligvis samme problem med instrumentet til min KAD 42. Jeg fant ut at ved å rette en lysstråle ned i instrumentet så ble faktisk tallene lesbare. Vet ikke om dette funker på ditt instrument, men du kan jo prøve.

If it ain`t broken don`t fix it.

Dette er vel det klassiske som går igjen på alle instrumenter når de blir gamle.

Har byttet både på min gamle kad32 og den ene av mine AD31p.

Sjønner ikke helt prisen du oppgir.

Turtellern som eg skiftet kostet ca 2500.

Bare glem å fikse dette, må nok byttes.