Jump to content

Krabbekoker for å ha på land, hvor kjøpe i Stavanger?

Erik

Recommended Posts

Årets krabbesesong står for døren, og jeg tenkte jeg skulle få tak i sånn krabbekoker for å ha på land og koble på reserve gassflaska mi.

Noen som vet hvor slikt er å få tak i (Stavanger området).

Gassflaskene mine er slike små (3,5 Kg ??) med gjenger, altså ikke vanlig 5 eller 11 Kg med klikk patent. Byr det på problemer tro ?

Har sjekka, og regulator til flaska får jeg tak i.

Krabbekoker på 9 Kw har jeg og funnet, men den virket litt kraftig.

Må se om jeg klarer å finne en litt mer moderat sak. '

Noen som har forslag til forhandlere ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Har en slik sak som ble kjøpt på europris,gasskoker.Funker bra den.I stedet for kasserolle til å koke krabbene i har jeg ett melkespann.Funker mye bedre og det går fortere å koke opp da kanten i bunnen går litt ned slik at mindre varme går til sidene.

Hei

Hvem har disse småflaskene for salg i stavanger?. Jeg er på jakt etter en slik du beskriver. Skal brukes i teltvognen min. Jeg har en 5 kilos hvis du vil bytte??

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Har to krabbekokere. En hjemme og en på hytten. En billig sak kjøpt hos Felleskjøpet i Stavanger for 298 kroner og en mye bedre med høyere kvalitet hos Johnsen, ovnforhandleren som ligger ved de røde sjøhus. Denne fungerer meget bra. Tror den gir ca. 6kw og er passelig i størrelse også.

Var en slik (men litt høyere pris) de hadde hos Johnsen. Synes den ble litt svær/tung å ha i båten, men til større krabbelag er den sikkert genial :-)

Går det ann å skru ned å koke bare 3-4 krabber i en moderat gryte med den tro ?

du mener 2 kilos??

Johnsen på kaien i Stavanger (rett over Nye gjestehavnen)

Jepp, der har de, samt på Esso i Krossen på Hundvåg. De fleste andre steder jeg har sjekket (mange) hadde ikke :headbang:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

• 2 weeks later...
  • 1 year later...

Har de på Europris?

Var på Europris i Støperigata på fredag, de hadde krabbekoker der så jeg. Husker dessverre ikke prisen da det ikke var krabbekoker på menyen min den dagen :smiley: