Jump to content

Finn.no sitt arkiv - hvordan finne gamle annonser ?


Wankel

Recommended Posts

Mange gamle annonser, fra solgte eller parkerte annonser ligger tilgjengelige, men vet ikke hvordan jeg finner dem.

 

Vet at hvis man har en gammel link, eller finnkoden så dukker de opp - men hvis man ikke har dette kan man allikevel på noe vis søke i "arkivet" ?

 

Veldig nyttig hvis man skal kjøpe båt og det er få tilsalgs av akkurat denne båttypen, og man ønsker å se bilder, eller andre detaljer.

 

Noen som vet råd ?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Jeg har en sak mot selger gående. Annonsen er selvsagt slettet og utskriften er kastet . Savner arkivet, da jeg i min sak har, hatt bedre dokumentasjon over hva selger beskrev om båten og hva det faktiske forholdet var :headbang:

 

 

Har du sjekka om google kan ha en bufret versjon av annonsen?

Link to post
Share on other sites

det hadde vert utrolig fint å kunne spore gamle anonser. for jeg kjøpte en båt for ca 2 år siden, den hentet jeg i Molde. den tidligere eieren hadde gått på grunn med båten, det ble et greit stort hull i båten, men eieren sa at han hadde støpt igjen hullet og at det ikke var noe problem. så var jeg på sjøen i fjor, og det var en del bølger, så fikk jeg bunnslag å slo hull i båten, det ble en sprekk på 52 cm og 2 cm brei på det bredeste. jeg mistet nesten båten på grunn av det, men jeg måtte skifte ut alt av elektrisitet og puter, til og med motor. skulle gjærne funnet denn eieren og krevd noe av pengene tilbake!!

Link to post
Share on other sites

det hadde vert utrolig fint å kunne spore gamle anonser. for jeg kjøpte en båt for ca 2 år siden, den hentet jeg i Molde. den tidligere eieren hadde gått på grunn med båten, det ble et greit stort hull i båten, men eieren sa at han hadde støpt igjen hullet og at det ikke var noe problem. så var jeg på sjøen i fjor, og det var en del bølger, så fikk jeg bunnslag å slo hull i båten, det ble en sprekk på 52 cm og 2 cm brei på det bredeste. jeg mistet nesten båten på grunn av det, men jeg måtte skifte ut alt av elektrisitet og puter, til og med motor. skulle gjærne funnet denn eieren og krevd noe av pengene tilbake!!

 

Skrev du ikke kontrakt da eller ?

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg har tenkt meg om klarer jeg ikke å se det. Hva mener du er den gode grunnen ?

 

Heisann, så ikke denne før nå.

 

Grunnen jeg tenkte på og som er nevnt av andre er at finn.no skal tjene penger, dersom anonser som er utgått på dato er søkbare så er det vell ikke mange som vil betale ekstra for å forlenge varighet på annonsen.

Link to post
Share on other sites

nja......for min del så kunne jeg tenkt meg at det gikk an å finne frem til eldre annonser i sin helhet for å samenligne mot dagens utvalg. Finn.no kunne f.eks fjærnet kontakt info. Men som sagt så er nok ikke det god butikk for finn.no så da må vi nok se langt etter det.

Link to post
Share on other sites

Siden annonsørene (kundene) kan se sine gamle annonser er det vel ikke noen tvil om at alt lagres i lang tid. Tviler på at finn sletter noe som helst, de må sikkert også kunne dokumentere ditt og datt inntil en eller annen romslig foreldelsesfrist utløper. Hvis man kan henvise til en eller annen sak i forbrukertvistutvalget el. tipper jeg en telefon til finn løser dokumentasjonsproblemet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...