Ziphone Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 (edited) Hei ! Har styret mye med en 9,9HK Yamaha påhengsmotor iløpet av dagen, og jeg kom da frem til at jeg har null peiling på motor... Så det jeg lurte på da, om noen utifra bildene nedenfor kunne vise meg hvor plomberingen sitter og hva jeg skal gjøre med den for at motor skal kunne yte maksimalt. (Har søkt etter llignende emner, men fant ingen som kunne hjelpe meg...) Takker for all hjelp ! Be gjerne om nærmere bilder, hvis dette er for utydelig Edited May 28, 2010 by Ziphone (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 (edited) Her er plomba/sperren på gassen fjernet. Skal du ha mer utav motoren må reed ventiler byttes, evt justeres. Ta et søk på forumet, dette har vært diskutert ørten ganger. Edited May 28, 2010 by Mix (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ziphone Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 (edited) Søker og søker men finner ingenting om hvordan og hva jeg skal gjøre med reed ventilene. Har null peiling på motor, men satser på reed ventilene er i forgasseren :) Og da var spørsmålet, hva er en forgasser ? Hvis gjerne med et bilde ! PS: Det gjelder en Yamaha 9,9HK 1998 modell Edited June 2, 2010 by Ziphone (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
motormaniac Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 forgassern står under start snor håntaket innafor det sorte luft filteret. den ventilen du kan bytte står innenfor forgassern. viss du kjøper en ventil til en 15hk motor så kan du se på den å finne den igjen på din motor. den ser ut som bare ei plate innafor forgassern. kansje du bør skaffe deg ei verkstedhåndbok eller ei deletegning av innsugs delen av motoren! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Bruk advanced søk, og google søk, så får du opp mange tråder. Her er f.eks en: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/55586-plombe-yamaha-99-hvor/page__view__findpost__p__766268 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts