Jump to content

Gammel Zodiac 10fot, riktig rekkefølge på finèrplater?

Seaeagle

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en gammel Zodiac 10 ft. Jeg har problemer med montering av finèrplatene. Jeg fikk den demontert og vet ikke helt rekkefølgen de skal ligge.

Jeg har lagt ved tegning, rød indikerer båten innvending og grå indikerer platene.

zodiac.jpg

a og c har to stk trelister under seg. I tillegg er det to stk trelister bakkant invvendig i båten, indikert med grått på den røde tegningen, skal platene ligge oppå, under eller foran disse?

Håper noen har tips til riktig rekkefølge.

snu plate C opp ned. Da får du en " u- formet " forsenking i platene langs flere plateskjøter.

Der skal det inn en 3kantet aluminiumsprofil, som stiver av platene.

Består av to deler som settes sammen før det " vris " på plass...

Platene skal ligge UNDER lista som er skrudd / lim / festet i akterspeilet...

No boat needed..

Jepp, som Suzuki sier. Men i tilleg så er det ofte litt spenn i lengden, så det lønner seg å få nedi de fremste og bakerste, og bygge seg mot midten. Og når siste plata skal i på midten så må du løfte bunnen opp i bue. Så presser du den ned, og vrir innpå låselistene i yttekant.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg fikk den demontert og vet ikke helt rekkefølgen de skal ligge.

Det er vel ikke stort å demontere om du ikke har aluminiumsprofil.Da ligger de vel bare hulter i bulter.Ellers er jeg enig med å snu C 180 grader.Det er en fram og bakside på disse.Profilen skal ligg mellom hakkene på A og C for å avstive disse.

Edit:Du fikk den i biter ja.Da er jeg med.Trodde du hadde demontert den selv :tongue:

Edited by los (see edit history)

Joda, fikk den demontert :)

Tenkte kanskje jeg kunne lage slike 3 kantede lister selv... noen som har en tegning på hvordan de skal se ut?