nor star 290.. Startet 28.Mai.2010 Del på Facebook Startet 28.Mai.2010 hei har fått problemer med at wallasen ikke varmer som den skal, altså når jeg trykker for oppstart så lyser gult som normalt og pumpa går man kan høre at den tenner og begynner å brenne samt at vifta øker turtallet , plata blir så varm at en ikke kan holde handa nærmere en 5cm så skjer det, at vifta girer helt ned og går på sakte fart dermed blir ikke plata varmere, tidligere ble plata rødglødende men ikke i år, noen som kan hjelpe meg? apparate bli snart 3år , hvor lang garanti er det på slike produkter? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Kommer det ingen feilindikasjoner på lampene? Blinkende gult og/eller rød med hvilke intervaller? Mest vanlige feil når dette skjer er at brenneren er kokset/sotet, og må rengjøres. Eller så kan det være T4-termostaten (sitter over glødepluggen, med 2 tynne ledninger som går til kretskortet)som er defekt. Hvordan du åpner brenneren for service finner f.eks. her: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/68933-wallas-95d-hvordan-aapne-brennkammer/page__p__970963__hl__wallas__fromsearch__1entry970963 Bruksanvisning, med opplysninger om feilindikasjoner finner du her: http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/asennus_85DP_85DP.pdf Garantitiden er 2 år. Normal serviceintervall er 500 timer/5 år. Om du er usikker på å ta service selv, bør du sende/levere den til godkjent servicesenter Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
nor star 290.. Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 hei å takk for raskt svar, har tro på det kan være termostaten , kan denne måles for å sjekke den? får ingen feilkoder ang blinkende lys alt lyser som normalt. ser ikke noe problem å fikse selv da jeg skrur på det meste selv, vet du ca pris på ny termostat evt hvor jeg kjøper denne? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 hmm men bør du ikke la kaffikjelen stå på når du fyrer opp maskina så den ikke blir overopphetet? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 det samme skjer når kjelen står på Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 (redigert) hei å takk for raskt svar, har tro på det kan være termostaten , kan denne måles for å sjekke den? får ingen feilkoder ang blinkende lys alt lyser som normalt. ser ikke noe problem å fikse selv da jeg skrur på det meste selv, vet du ca pris på ny termostat evt hvor jeg kjøper denne? Grønnes Marina i Flekkefjord kan sikkert skaffe deler, men om de ikke har den på lager kan den bestilles hos meg (send IM/e-post). Koster hos meg kr 1169,- inkl. mva/porto (best.nr. 362601) Tviler på at det er termostaten som er gåen siden du ikke får feilmeldinger. Heller mer på teorien om at brenneren er tett av sot/koks (sjekk også brennstoffnåla). Andre årsaker til at den stopper under gange kan være vann/kondens i tank eller at eksosutløpet er tett. Stopper den under gange og at det oser røyk, er det viftemotoren som ikke gir nok luft. Rotoren kan være løs eller at motoren er defekt. Redigert 29.Mai.2010 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
nor star 290.. Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 takker for hjelpen forløpig, da blir det samme operasjon som lars.h så får vi krysse fingrene Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2010 ja da har jeg demontert brenner og finner ingen ting galt , ingen sot av betydning, men hvor myk skal den duken være? lurer også på den føler som er skrudd fast på selve dekslet er til eksostemP?? kan jo nevne at koketoppen er 2,5 år gammel og brukt ca 15-20 timer Sitér dette innlegget Link to post
Gunda Svart 10.Juni.2010 Del på Facebook Svart 10.Juni.2010 ...kan det være noe så enkelt som delvis tett filter i sugeslangen ??? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 da fyrte jeg opp kokeren i garasjen for å sjekke om det ble noen endring etter sjekk av brenner men neida akkurat som før. når jeg slår på apparat tenner det altid på første forsøk og girer opp turtallet på vifta , så etter ca 5min når forbrenningen er opptimal så detter effekten ner på minimum det høres også at vifta girer helt ned , uansett hvilken stilling enn regulere effekten så går den på tomgang, kan det være brytern som er gåen??? har sjekket en kompis sitt kokeapparat også wallas med keramisk topp som går på diesel men dette er 2år eldre enn mitt så bryteren hans passet ikke, men apparate hans tenner på samme måte som mitt altså går på fullt til optimal forbernning er nådd for og dertil gå ned på innstillt effekt, mens mitt går på helt ned til minimum, kan høre att pumpa går på samme fart uansett hvordan min bryter står. noen som har vært borti liggnende Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2010 Del på Facebook Svart 11.Juni.2010 Potmeteret som du vrir på for å regulere styrken, er en variabel motstand som du kan måle med et multimeter stilt inn på 'ohm' med apparatet slått av. Måler du mellom de to ytterste tilkoblingene, skal motstanden være konstant uansett om du stiller mellom svakt og full styrke. Men mellom midttilkoblingen og en av yttertilkoblingene, skal verdien variere mellom null og det du målte mellom ytterpunktene. Sjekk også ledningene til potmeteret. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nor star 290.. Svart 12.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 da har jeg sjekket potmeteret og det viser seg å være i orden, hva kan det neste være tro? dette anser jeg må gå på reklamasjon da det ikke brukt mer en 10-15 timer, det er 2,5 år gammelt Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 ingen der ute med noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Ikke opplevd lignende hos meg, og har dermed ikke flere tips i denne omgang, bortsett fra å levere/sende apparatet (med bryter) til et Wallas serviceverksted. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 når jeg slår på apparat tenner det altid på første forsøk og girer opp turtallet på vifta , så etter ca 5min når forbrenningen er opptimal så detter effekten ner på minimum det høres også at vifta girer helt ned , uansett hvilken stilling enn regulere effekten så går den på tomgang, kan det være brytern som er gåen??? Etter gløding så er det helt normalt at viftehastighet og pumpefrekvens går ned. Pumpefrekvensen skal være 10 "tikk" på ca 14,5 sek. Har du måleglass skal forbruket være ca 200 ml/time. (Mål 20 ml/6 min.) Stemmer dette, så skal den saken være i orden. Om du ikke får justert effekten på bryteren, så er mest sannsynlig kretskortet defekt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.