Julia Startet 28.Mai.2010 Del på Facebook Startet 28.Mai.2010 Hallo! I dag tok jeg fram min gamle påhengsmotor, en Johnson Seahorse 6hk. Den startet uten store problemer! - Men: Girspaken sitter fast; jeg kunne ikke bevege den en millimeter. Kan med andre ord ikke sette motoren i forward eller revers. Hva skyldes dette? Det er vel ikke nok å skifte girolje? Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Beste hilsener, Julia Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 ofte er det nokre åpne partier nedover stammen, på nokre motorer kan ein sjå eit stag bevege seg opp og ned, eller at det vrir seg/roterer når ein gearer. Forsøk å spraye noko inn. Evt snurr på propell for hånd og sett i gear samtidig, best med full gass då. Nå tulla eg... ikkje ha motor i gang, men snurr for hånd og jukk med spaken din....etter du har smurt godt De fleste motorer har også mekaniske sperrer på gearhendel, slik at gassen må være ganske lav for å få bevege gearspaken. Kanskje noko der som er utav lage...? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Julia Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Takk for tipset! Jeg skal spraye, gni og gnikke i morgen ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.