Patton Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Nå oppdatert med bilder (forhåpentligvis)... Sist fredag var en gledens dag for meg, ny båt skulle hentes. Jeg gjetter på at alle båteiere kjenner igjen forventningene og spenningen. Nå var det et ganske trygt kjøp, var blitt kjent med Brumle etter noen turer på Mjøsa og noen dager sammen i sommerferien på strekningen Vesterøy - Dynekilen. Han både virker og er seriøs, noe man også ser på båten. Brumle som snart vil bli omdøpt til Gleden (tror jeg), er en Hasla 26 1982 modell, hvor mesteparten av utstyret er nytt. Ikke minst utgjør en ny Vetus 4 syl diesel på 42 HK et pent bankende hjerte i båten. Fjernstyrt ankervinsj er også et klart framskritt. I og med at jeg hadde en Tresfjord 26 kan jeg ikke beskyldes for å fått 3-fotsyken, men jeg er imponert over hvor mye mer plass konstruktøren fikk ut av Haslaen. Nåvel, etter en behørig "dåp" av båten med god hjelp av Brumle, Kotnes og andre dårlige venner ved Glommas bredd, stod hjemturen for døren lørdag morgen. Formen var ikke helt bra, men et bad i Glomma ved Vormsund gjorde susen. Turens høydepunkt var slusing gjennom Svanefoss sluse, første gang i sluse for meg. På bildet ser dere forrige eier av Brumle og min sønn. Før vi fikk kjøre inn i slusen måtte vi vente på motgående trafikk, selveste Elvekongen var på tur ned Vorma til Vormsund. Etter slusingen gikk ferden videre til Eidsvoll hvor jeg hadde avtalt prøvetur i gammelbåten med en kar fra Østfold. Den saken gikk også fint, i løpet av ett døgn var ny båt kjøpt og gammel båt solgt. Sent på kvelden ble dagens økt avsluttet med en 2,5 t tur oppover Mjøsa hvor en kamerat med Årø 28 hadde gjort strandhogg og fyrt opp bål. 2230 gikk den nye ankeret ut vha fjernkontrollen, fortøyningen tok ca 5 min i frisk vind, noe jeg tidligere sikkert hadde brukt laaang tid på. Kl 2300 satt vi rundt leirbålet med en ankerdram og pratet om; selvfølgelig BÅT. Måtte man oppleve flere slike dager. Mvh Patton Quote Link to post
Batdilla Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Her går det unna, ser jeg. Båter handles og selges over en lav sko . Angående forklaring på dette med bilder - har du forsøkt å slå opp i Hjelp - Introduksjon? (Velg Hjelp i menyen på toppen av siden) Gratulerer med ny båt! Hvor havnet gamlebåten hen? Quote Link to post
Hebbe Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Hei Patton... Gratulerer med salg og ikke minst kjøp av en meget fin båt. Gleder meg til å se deg som kaftein på denne skuta. Quote Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Astor Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Gratulerer med ny båt!! Fint at du fortsatt er med i snekkeklubben! Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
svenk Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Gratulerer med ny båt! Så den her om dagen da jeg var nede ved båten min. Båten din lå så fint noen plasser bortenfor min! Får bare håpe på at det blir mange fine dager utover høsten! Quote Link to post
SeaMaster175 Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Gratulerer med ny båt! Quote Link to post
Patton Posted August 30, 2004 Author Share Posted August 30, 2004 Da er bildene på plass Patton Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.