Jump to content

Slitte skaiseter skal males

Jori

Recommended Posts

Kan dere anbefale noe nspesiell type spraymaling til slitte skaiseter. Det ser ut som de har blitt sprayet en gang før. Er det evt. noe jeg må tenke på før jeg maler, type fremgangsmåte ved rens eller lignende. Takknemlig for all hjelp og hvor slike ting kan kjøpes. Til min overraskelse finner jeg ikke noe slikt i Biltema sin store katalog

Hvis du allikevel skal gå så langt som å male de, så ville jeg vel prøvet å vaske de med aceton først, det gjør ofte underverker med gamle og ekstremt møkkete skai. Er de malt fra før av blir det nok en annen sak, men du må jo uansett avfette før maling så prøv med aceton.

www.leahnis.net

Takker for tips. Dette ser bra ut.

Ja setene er ok de, hele og pene. Dog er alle stiftene bak rustete og skal byttes før jeg gjør denne jobben. Jeg synes det er for harmelig å trekke de opp når det kun er litt maling som skal til. Videre er de fra før av malt i hvitt, var nok opprinnelig litt mere brunhvite ser det ut som. Prøver Cranchi sitt forslag først, blir det ikke bra kan man jo alltid trekke om igjen.

Jøsses....dette var intressant ! :smiley::cheers:

Mine puter er strøkne ute(oppe), orginale. Men den grønne fargen er ikkje heilt "up to date"

Ein ting eg sette pris på når vi kjøpte båten var at den var veldig orginal, men nå fikk eg lyst å modernisere litt ! Men kva synest andre om verdiendring ved slik jobb?

Bilder og slik er bra,,

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg har bestilt tre bokser + en spesialrens for skai.

Jeg skal ta bilder både før, etter rens og etter spraymaling.

Kan hende det er best å lagre dette under en egen prosjekttråd/infotråd til andre

Så får vi se hvordan det virker, selger skrøt også fælt av fornøyde kunder. Ett nettsøk på diverse forumer, viser det samme.

jeg også bestillte 2 bokser med offwhite - da renser og sprayer jeg det grusomme blå bå ryggene i hjørnet bak og sidene på putene - mine også er strøkne men har kjøpt nye framstoler (se draco prosjektråd)og skal /MÅ trekke sidene pga kontrollboks som skal monteres og org hullet ble for stort og fillete

sydama jeg bruker har for mye og gjøre også så da blir det helhvitt kjappt og gæli

Jeg dro opp til importøren av Arrow og kjøpte direkte av han for jeg trengte det med en gang (for ca. 4 år siden). Prøvde å finne de igjen på nettet, men fant det ikke i farta. Mener å huske at det lå i Stålfjæra eller Stansevn i Oslo. Men det er nok bare å bestille rustfrie av de som forhandler Arrow T50 maskinen f.eks, som Monter. De vil evt. ha navnet på importør som jeg ikke finner akkurat nå. Ellers så er det jo bare å bestille rett fra statene, de har online store her: http://www.arrowfastener.com/ , og man får både stainless (rustfri) og monel, som er ennå bedre. Selv brukte jeg som sagt stainless.

Redigert av Frehau (see edit history)

www.leahnis.net

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...