Skogens Konge Startet 29.Mai.2010 Del på Facebook Startet 29.Mai.2010 Trenger litt tips på hvordan jeg kan rense/vaske madrassene i båten. Skal trekke om putene innvendig og vurderer sterkt å bruke de gamle madrassene. Hva kan jeg bruke av vaskemiddel og evt hvordan gjør jeg det? Noen erfaringer og tips tas imot med åpne båtarmer Sitér dette innlegget Mvh Skogens Konge :) Link to post
index Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Jeg har god erfaring med Hagerty tepperenser med tilhørende teppeshampo! Denne shampoen inneholder antimuggmiddel og luktfjerner, og maskinen suger opp vannet etter hvert så de ikke er så gjennomvåte etter behandlingen. Mine puter luktet såpass mugg at det var ubehagelig å oppholde seg i rommet de lå i, men etter tre runder med tepperens og et par med rent vann var de friske og luktfrie! Dette er nå fem år siden, og putene har fremdeles ikke antydning til mugglukt eller annet. Så dette kan jeg trygt anbefale. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mor Amica Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Hei:) Jeg vasket skumgummiputene i vår forrige båt i badekaret etter druetråkkmetoden. Tror jeg hadde Sun oppvaskmiddel i vannet. Jeg måtte vaske og skylle en og en pute. De ble først lagt i blødt over natta, så tråkket først i vann med vaskemiddel, så i rent vann til vaskemiddelet var skyllet ut. Det var svært vanskelig å få de tørre, så jeg måtte lage et stativ over vedovnen å legge dem på til slutt. Tror jeg brukte ca. 3 uker på prosessen og putene ble bra de. I dag tror jeg heller jeg ville ha kostet på meg nye puter, de blir sammenpresset og mister spensten etterhvert og det blir jo ikke bedre om de blir vasket, dessuten var det forholdsvis mye arbeid mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.