Jump to content

fart på en kx fun / gh 10


suzumer 290

Recommended Posts

har denne båten som eg lurer på hvor fort går med forskellige motorer. hvor fort går den med 9,9 og hvor fort med 8 og hvor fort med 5 hk motor eg er under 16 år og då har eg ikke lov å kjøre fortere en 10 knop (stygge regler :headbang::headbang: ) med den må og kunne plane helst hvis det går.

Link to post
Share on other sites

såvidt jeg husker fra en gammel GH brosjyre jeg har liggende, så skulle GH10 gjøre 14knop m/ 8hk og 2 voksne ombord.

 

Hva med å sette på en 9.9 , og bytte dekaler til 6hk..? :)

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

ok... hvis eg sitter på en 9,9 så for eg bare kjøre sakte der policen står. har bare sett politibåten 1 gang men det er litt kipt å bli stoppet for de. det blir enten det eller det å lage egen plombering fordi fetteren min har en 9,9 som eg får billig og sjølv har eg en 4/5 hk... kordan er det med båtførerlappen hvois eg tar den no så hjelper vel den ikke meg før eg fyller 16 år.-no er eg 14 år. å bytte dekalar vil det si å trimme den ned ?? og lurer på hva en dekaler er.

Redigert av suzumer 290 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Bestill et originalt Tohatsu "6" klistremerke og skift ut det som står på motordekselet.

Er det ikke Tohatsu 9,9 som er så lett å gjøre om til 18 hk?

 

Oppfør deg bedre enn voksne folk. (dvs reduser fart mye i nærheten av andre folk og andre båter)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...