vigzy Startet 30.Mai.2010 Del på Facebook Startet 30.Mai.2010 Hei!! Snekka mi står per nu på en hjemmelaga båttralle, og jeg skal til med priming snart.... Hvordan kan jeg greiest løse dette? Båten hviler på fire bærearmer på tralla, som på vanlig båthenger. Under kjølen hviler den på to punkter, v aksel, og fremme.... Har ikke vinsj på tralla..... Som båten står nå er alt det røde gamle svineriet skrapet bort, bunnen er pusset helt ned klar til priming, bortsett da ifra disse fire stedene hvor jeg ikke kommer til pga bærearmene på hengeren. (samt litt under kjøl) Finnes det en lur måte å gjøre dette på? Det å få båten frem eller tilbake på hengern er vanskelig, i og med at der ikke er hjul under kjølen... Hele greia hviler rett på bjelkene i hengeren. Det jeg imidleritd kan få til, er å jekke båten opp i for eller bakkant.... Det jeg da lurer på er om jeg kan jekke opp bakre halvdel av båten, prime 2 strøk der, tørke litt... Så rett og slett jekke ned bak, opp foran, 2 strøk, tørke litt, og repeter.....? Kan dette funke, eller må primingen legges i fulle lag? takker på forhånd... Vigzy Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Har tenkt på dette sjøl, og lurer på hvordan jeg skal få bunnsmørt under bukkene... Men jeg vet at på store skip o.s.v, så bunnsmører de ikke der som støttene kommer, men sørger for at til neste år, så kommer støttene på en annen plass, og kan få smørt der de ikke fikk smørt året før! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Teza Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Mulig å fjerne en av støttene om gangen, og bruke en bjelke til å støtte opp i mellomtiden? Sitér dette innlegget Link to post
vigzy Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 var det bare bunnsmøringa var det jo en ting, men jeg skal jo til m primer.... hmmmm... Sitér dette innlegget Link to post
vigzy Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 har tenkt tanken med å begynne å skru på hengeren, men den er meget gammel å rusten.... usikker på hva den tåler.... men åssen er det med priminga...? må strøkene legges hele, eller kan jeg dele opp som skissert i starten...? vigzy Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Ja, du kan jekke opp og ned osv. Brukte å gjøre det selv. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
vigzy Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Hvor mange lag kan jeg legge av gangen? To lag primer, så jekke rundt eller...? vigzy Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 http://www.youtube.com/watch?v=3hNkUyQaXwE Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.