Jump to content

Båt på henger... hvordan få malt under?

vigzy

Recommended Posts

Hei!!

Snekka mi står per nu på en hjemmelaga båttralle, og jeg skal til med priming snart....

Hvordan kan jeg greiest løse dette? Båten hviler på fire bærearmer på tralla, som på vanlig båthenger. Under kjølen hviler den på to punkter, v aksel, og fremme.... Har ikke vinsj på tralla..... Som båten står nå er alt det røde gamle svineriet skrapet bort, bunnen er pusset helt ned klar til priming, bortsett da ifra disse fire stedene hvor jeg ikke kommer til pga bærearmene på hengeren. (samt litt under kjøl)

Finnes det en lur måte å gjøre dette på?

Det å få båten frem eller tilbake på hengern er vanskelig, i og med at der ikke er hjul under kjølen... Hele greia hviler rett på bjelkene i hengeren. Det jeg imidleritd kan få til, er å jekke båten opp i for eller bakkant....

Det jeg da lurer på er om jeg kan jekke opp bakre halvdel av båten, prime 2 strøk der, tørke litt... Så rett og slett jekke ned bak, opp foran, 2 strøk, tørke litt, og repeter.....?

Kan dette funke, eller må primingen legges i fulle lag?

takker på forhånd...

Vigzy

Har tenkt på dette sjøl, og lurer på hvordan jeg skal få bunnsmørt under bukkene... Men jeg vet at på store skip o.s.v, så bunnsmører de ikke der som støttene kommer, men sørger for at til neste år, så kommer støttene på en annen plass, og kan få smørt der de ikke fikk smørt året før! :flag_bp:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...