Sjøgang Startet 31.Mai.2010 Del på Facebook Startet 31.Mai.2010 Testet aldri Trimflaps'en når jeg kjøpte båten, og etter vinterlagring fungerer de ikke.... Vet ikke om jeg har så mye bruk for de heller siden jeg har trim på drevet og begge står nå i "oppestilling" og vil sikkert ikke skape problemer, men hadde jo vært greit å hatt det i orden før sjøsetting slik at jeg kunne testet dette på havet... Trimflapsen står på en Sea Ray Weekender 230, og på pumpen står det SAE J1171 MARINE se bildet av den under. Når jeg tester trim-knappene for høyre flapps hører jeg rele'et slår til men pumpen går ikke, hører ikke noe lyd når jeg trykker på trimknappene til venstre flapps, men akkurat her misstenker jeg selve knappene som virker treg. Hvordan skal jeg få feilsøkt/eventuelt få koblet direkte til pumpen for å få testet denne? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgang Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Oops Jeg viser til feil pumpe over.... Søkte litt på nett og fant ut at den pumpen jeg viser til er til Powertrimmen.. og den fungerer utmerket. Fant noen bilder på nett og har kommet til at jeg også har en Bennet pumpe som går til flappsen, så med andre ord ligger problemet her... Så jeg trenger fortsatt hjelp hvordan jeg skal feilsøke, men det gjelder Bennet-system... Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Bennett har en liten troubleshooting guide på sine hjemmesider. Trykk her for mer info. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Sjøgang Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Tusen takk JonnyBoy, det var en slik troubleshootingguide jeg var ute etter... Skal se om jeg ikke får feilsøkt i kveld Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Oops Jeg viser til feil pumpe over.... He, he.........lurte litt på hvilket system du hadde med HPU til powertrim som oppererer trimflaps Fant noen bilder på nett og har kommet til at jeg også har en Bennet pumpe som går til flappsen, så med andre ord ligger problemet her... Så litt kjent ut det bildet der Tenker det er tatt fra en av mine tråder om samme tema. Kjør gjennom feilsøkingsskjema til Bennet, deler til disse HPU'ene får du hos de fleste båtutstyrs butikker. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sjøgang Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Da har jeg feilsøkt og funnet ut at motoren henger seg opp.... Kakket med et skrujern på pumpen og motoren begynte å gå, så for meg virker det som det er dårlig med børster eller at nav er brent opp noen plasser... Går det ann å fikse? Kan jeg bytte bare motor/børster eller må jeg ha en ny pumpe? Trimsylindrene på flappsen ser ut til å fungere bra og virker tett... Hvis jeg må ha en ny pumpe, hvor får jeg billigst tak i det? Takk for all hjelp så langt Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Løfter denne tråden litt. Ser ut til at jeg er i samme båt, og trenger muligens ny pumpe. Hvem selger dette til en fornuftig pris? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 http://stokken.no/ Har iallfall bra priser på nye sett. Tipper pumpen er rimelig også. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgang Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Jeg ble faktisk å kjøpe meg et komplett sett fra Stokken.no Det var faktisk billigere enn å kjøpe bare pumpen... Hos meg var det bare El-motoren i pumpen som var gåen... Men har nå reservedeler hvis noen trenger? Har magnetventiler til pumpen, 2 helt nye sylindere samt Bennet 12 x 9" flapps + hengsler med mer... Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Fint sett dette. Genialt med at det tåler alt av automatgirolje. Kjøpte du det som heter M120? Har M80 selv. Ga meg "ny" båt å montere flaps. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.