Jump to content

Teknisk"support" og søppelkassa


joelle

Recommended Posts

Jeg la in en annonse på salg idag for ett flyganker. Jeg er bevisst på att man ska skrive pris i emne rubrikken men siden jeg ikke har en aning om hva det kan va vært, så satte jeg pris: ?

Hvorfor i ............... flyttes det da til søppelkassa?

Vilken hellig regel er det jeg har gått glipp av? :discuss

Link to post
Share on other sites

Jo da det var ju presis som jeg skrev pris:? det er ju det samme som att si kom med ett bud for du hvet sikkert hva det er vært for deg.

Hva ska man sette for pris på den typen av produkt? Jeg har ikke funnit en eneste leverandør som forhandler dem i skandinavia

Link to post
Share on other sites

Hva hele friden ska man da sette som pris på ett produkt som ikke finne att oppdrive på den Skandinaviske markede?

Skønner godt policyen. Ska jeg tex annonsere ett bruce anker og ikke setter varken gi bud eller en antydning, men når man prøver att forhålle seg til di rettnings linier som finnes og viser att man er bevisst på att di finns så burde det virke to veier.

Link to post
Share on other sites

Skjønner at saken er spes., men vi kan altså ikke gjøre unntak fra denne regelen, da ville vi fort havne opp i diskusjoner som denne, noe vi ikke ønsker.

 

Sett en pris som du vil være fornøyd med og se hva som skjer, blir det ikke noe salg kan man sette den ned. (redigere tittelen og poste oppfølger)

Mange har brukt denne fremgangsmåten på Salgs-forumet.

 

Eller kanskje noen kan komme med tips ang. verdien i denne tråden?

Link to post
Share on other sites

Hva ska man sette for pris på den typen av produkt? Jeg har ikke funnit en eneste leverandør som forhandler dem i skandinavia

Jeg har forståelse for din frustrasjon. For min del har jeg bare registrert at denne regelen om pris er som den er, - jeg har egentlig ikke forstått hvorfor dette er sååååå viktig.

 

Prøv med dette: Pris kr. 1.000.000 - Vil også vurdere bud! :sad:

Link to post
Share on other sites

Jo da det er ju en mulighet att sette den typen av pris bilde og men er det da ikke utifra admins synsvinkel bedre att lese annonsen. se om detær "ett spesiellt tillfelle" en att man har en masse annonser (eller verre att folk ikke gidder og annonsere) med ett pris som er men som ett fleip bare for att gå rundt en regel?

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke hvor stort garasje du har men mitt er begrenset :sad:

Min tanke er som sådan att hvis jeg setter ut en annons på denne typen av forum som er aktivt kan det godt hende att det som er vert lite eller ikke noe for meg er vert en masse for noen annen, og da tenker jeg ikek kroner og øren

Link to post
Share on other sites

Grunnen er enkel og står i innlegget Lasse refererte:

 

Dette for å gjøre det enklere for oss som administrerer å sjekke at annonsene inneholder pris.

Jeg er muligens stokk dum, men her trenger jeg en forklaring. Hvorfor er dette nødvendig? :sad:

 

Det er da måter å selge på som ikke inneholder et prisforlangende? Eksempelvis auksjon? :sad:

Link to post
Share on other sites

Forstår ikke hvordan man kan selge noe hvis man ikke har den fjerneste anelse om hva man skal ha....

Vel, jeg har da solgt båtutstyr utenom baatplassen hvor kjøper og jeg har blitt enig om en pris hvor jeg i utgangspunktet ikke hadde særlig anelse om "hva jeg skulle ha". Kjøpere kan jo melde sin interesse pr. IM, så kan man jo drøfte en pris?? :sad:
Link to post
Share on other sites

Det primære her er vell att medlemmer skal kunne selge saker til hverandre, og på sånn sett dra nytte av det felleskap som er her på baatpalssen.

Vi har nå kommet opp med en mengde kreative forslag på hvordan man kan gå rundt regeln.

Men er tanken med salgs forumet det samme som med mange statlige regler? Oppmuntre folk att va så kreative som muligt for att gå rundt, er det da ikke bedre att man legger reglene til rette så att folk slipper bli kreative på en sådan punkt?

Vi leser i inleggen her att di fleste uten teknisk ikke riktigt skønner, eller for seg støtter den regeln. Kan det va en ide att eventuellt evaluere hvis den virker som den var tenkt fra begynnelsen?

Link to post
Share on other sites

Min oppfatning er at de fleste foretrekker at en Til-salgs annonse inneholder pris.

 

Dette fordi man da raskt kan gjøre seg opp en mening om dette er interessant, og slipper å bruke tid på å følge opp en annonse som i utgangspunktet egentlig ikke er aktuell.

 

Som Lasse sier, når man byr noe frem for salg har man sikkert også en oppfatning av hva man må ha for å være fornøyd.

Hvis ikke skjønner ikke jeg heller hvordan salgsprosessen skal foregå.

 

Men som på alle områder her på baatplassen er det dere brukere som bestemmer, skulle et flertall være imot vår "pris-policy" endrer vi selvsagt denne.

 

De negative tilbakemeldinger vi har fått har kun vært fra brukere som har fått slettet annonsen pga brudd på reglene.

Dette er første gang jeg hører at noen stiller spørsmålstegn ved kravet om pris.

Link to post
Share on other sites

Som vi har sagt tidligere så er jeg i grunn enig med deg når det kommer til det att det er enklere att gjøre seg opp en formening om hvis en annonse er meget interesant eller passe intresant når du ser priset i titel ruta.

Som du sjøl skriver så er dette den første du hører om att man stiller spørsmålstegn rundt kravet om pris i titteln. Det gjør ju hele saken desto mer interesant, siden det utifra postingen på denne strengen generellt vart att man ikke riktigt skønner regeln.

 

Jeg har stor tro på att man må ha ett regelverk rundt saker og ting for att det ikke skall skli ut og folk tar seg til rette. Men det må ju og va lov att skrive pris: ?, eller Gi bud.

 

Det er ju som sagt ett klart beskjed att pris blir vi enige om.

Hvordan den videre prosessen foregår.......

Det er ju noe som selger og kjøper blir enige om.

Ta tex. kjøp sida, der er det ju annonser hele tiden med folk som vil kjøpe saker uten att di skriver hvor mye (eller lite) di vil gi.

Jeg har hatt tilfeller der jeg har hatt saker i garasjen, og svart på en kjøps annonse og blitt eninge om en kaffe, en flaske vin osv.

Prosessen gir seg naturligt, så lenge man vil komme i mål.

Link to post
Share on other sites

... Jo da det er ju en mulighet att sette den typen av pris bilde og men er det da ikke utifra admins synsvinkel bedre att lese annonsen. se om detær "ett spesiellt tillfelle" en att man har en masse annonser (eller verre att folk ikke gidder og annonsere) med ett pris som er men som ett fleip bare for att gå rundt en regel?  

 

... Men er tanken med salgs forumet det samme som med mange statlige regler? Oppmuntre folk att va så kreative som muligt for att gå rundt, er det da ikke bedre att man legger reglene til rette så att folk slipper bli kreative på en sådan punkt?

Nå synes jeg det nesten blir litt pinlig, dette er jo flisespikking. Vi har gratis tilgang til et kjempebra forum! Admin bruker masse tid og penger på dette! At man foreslår at admin må lese annonser og finne ut om det er spesielle tilfeller, samt tillegger dunkle motiver om tanken bak salgsforumet, synes jeg er å gå alt for langt.

 

Nei, om man ikke kan forholde seg til den enkle regel å legge prisen i tittelfeltet, får man la være å bruke salgsforumet. :seeya:

 

P.S. dette er min post nr 100, blir spennende å se om jeg blir forfremmet til 2.styrmann...  :wink:

Link to post
Share on other sites

Helt enig med deg der Andy, admin gjør ett kjempe jobb. Det er absolut ikke tanken att noen ska sitte og lese gjenom alle kjøps annonsene, men titteln burde gjøre 90% av jobben. Hvis det videre er tvil så kan man ju klikke på annonsen. Dette er utifra det regelverk som er per dags dato.

Hva med att man bruker den mall som finnes idag, men att man akstepterer "gi bud", "Pris:?", "diskuteres". men att det ska va med i tittel raden.

Da har vi fortsatt ett regelverk som jeg trur di fleste kan leve med, men på samme gang muligheten att va litt fleksible på produkter som ikke er like lette att sette ett pris på.

 

Hvis dette er flisespikking for deg, eller pinligt. Da er det det for deg, men som sagt så ser ikke alle på samme sett på allt.

Link to post
Share on other sites

Min oppfatning er at de fleste foretrekker at en Til-salgs annonse inneholder pris.

 

Dette fordi man da raskt kan gjøre seg opp en mening om dette er interessant, og slipper å bruke tid på å følge opp en annonse som i utgangspunktet egentlig ikke er aktuell.

 

Som Lasse sier, når man byr noe frem for salg har man sikkert også en oppfatning av hva man må ha for å være fornøyd.

Hvis ikke skjønner ikke jeg heller hvordan salgsprosessen skal foregå.

 

Men som på alle områder her på baatplassen er det dere brukere som bestemmer, skulle et flertall være imot vår "pris-policy" endrer vi selvsagt denne.

 

De negative tilbakemeldinger vi har fått har kun vært fra brukere som har fått slettet annonsen pga brudd på reglene.

Dette er første gang jeg hører at noen stiller spørsmålstegn ved kravet om pris.

 

Er det ikke mulig for hver enkelt å vurdere om de skal klikke seg inn på en annonse som ikke inneholder prisantydning i tittelfeltet?

 

Hver og en må da kunne vurdere selv om man har tid til det eller ikke? Og ikke bli overstyrt av

noen som mener man ikke har tid til det.

 

Jeg er ganske sikker på at langt de fleste av disse annonsene som blir slettet av denne grunn allikevel inneholder prisantydning i hovedteksten.

 

Og om det nå ikke gjør det så er jeg 100% sikker på at selger og kjøper blir enig om en pris selv om dere på "teknisk" ikke skjønner helt hvordan salgsprosessen da skal foregå.

Jeg har et tips til dere:  Les annonsene i en hvilken som helst avis.  De fleste annonsene inneholder selvfølgelig prisantydning, men noen gjør det ikke.  Da står det ofte: "pris diskuteres" eller "bud ønskes".  Disse annonsene blir selfølgelig ikke stoppet av avisredaksjonen som ikke skjønner hvordan salgsprosessen da skal kunne foregå!

 

Dessuten:

 

Tenk på all den tiden dere på "teknisk" kunne spare dere ved ikke å sjekke dette i det hele tatt!

 

 

Jeg foreslår at det settes opp en poll med følgende spørsmål:

 

Mener du at salgsannonser som ikke inneholder prisantydning i tittelfeltet skal slettes automatisk av "teknisk"?

 

Svaralternativer:  Ja  og : Nei

Link to post
Share on other sites

Hvis noen er i tvil, regelen er kun satt opp av hensyn til dere brukere.

 

Kan det skape et mer intr. og bruker-vennlig annonse-marked tar vi jobben med å følge det opp med glede.

Uansett er vi nødt til å føre en oppsikt med Markedet slik vi gjør med de andre fora.

 

Å sammenligne med en avis er jeg ikke ubetinget enig i.

Det er gratis å annonsere hos oss og da synes jeg man kan forvente at annonsørene aksepterer denne regelen.

 

Jeg husker tilbake fra før pris ble obligatorisk.

Da ble så godt som alle annonser uten pris fulgt opp med spørsmål om pris..

Det var det som satte oss på ideen om obligatorisk pris.

Hvorfor ikke like gjerne oppgi den med en gang?

 

 

Men jeg skal sette opp en Poll.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...