Jump to content

Tohatsu 9,9/18 kveles ved lavt turtall eller gear skifte.

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hvor mange hk du har har eg aldri snakket om. Det var derimot hvilken modell det var eg var ute etter. Om det var den lille motoren brukt i 9.9/15 eller den større som brukes i 18 hesteren da du skreiv 9.9/18 og det er intet som heter.. Men greit det kom jo fram etterhvert.

Årsaken til kvelning er mest trolig feiljustert forgasser evt tenning. Eller at du bruker for mye olje i bensinen slik den er nedsauset i olje. Du får få greie på kordan dette skal være justert etter boka og ta det derifra samt nsette i nye plugger av rette sort og kvalitet. To-taktere kan være følsom på pluggmerker. Ingen opplysninger er kommet fram og hvordan ting er justert idag ei heller hva tomgangen din ligger på.

Vil du heller bli ignorert? For egen del velger jeg å ta de fleste på alvor uavhengig av alder, men det er klart at jeg tar høyde for at en 15-åring er både påståelig og lettantennelig, helt naturlig med tanke på all den testosteronen som raser gjennom kroppen, skulle nok ønske at jeg hadde litt mere av det samme! :wink:

Ignorert nei, men orker ikke og sitte og diskutere om det er 15 hk, eller 18, det spiller ingen rolle iforrhold til mitt problem med motoren...

Korsnes- Årstall kom opp helt ibegynnelsen av tråden! Takk for svar til slutt! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...